• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • 16.05.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mõtlematu postitus raiskab raha

Üks tunnustatumaid otseturunduse strateege maailmas Edward Nash mainib oma raamatus Direct Marketing: ?Olen näinud otsepostitusi, mis olid sõna otseses mõttes ajalehereklaam ümbrikus. See on sama mõttekas kui otsepostituskirja ettelugemine televisioonis.?
Eesti otseturunduse äärmiselt ebaühtlase taseme üks põhjus on see, et pahatihti ettevõtete turundusmeeskonnad ja ka reklaamiagentuurid ei ole süvenenud otseturunduse olemusse. Ekslikult samastatakse otseturundust otsepostitusega. Samahästi võiks öelda, et turundus on sama mis meedia.
Otsepostitus on otseturunduses laialdaselt kasutatav meediakanal. Otseturundus on aga marketingimeetodite süsteem, mille eesmärk on teenida ettevõttele kasumit, müües kaupu ja teenuseid efektiivse ning personaalse turundussuhtluse abil ettevõtte ning tema klientide või potentsiaalsete klientide vahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Otseturundus põhineb tarbijate kohta kogutud infol, mis võimaldab langetada faktidel, mitte kõhutundel põhinevaid turundusotsuseid. Otseturundus (nagu marketingitegevus üldiselt) eeldab mõõdetavate eesmärkide seadmist, planeerimist, loovat tegutsemist ning tulemuste mõõtmist.
Otsepostituse kasutamine ilma läbimõeldud otseturundusstrateegiata on enamasti raha raiskamine ja see põhjustab sageli pahameelt postituse saajates, kes ei mõista, mida neist tahetakse ning miks nende postkasti topitakse saadetisi, mis neile absoluutselt huvi ei paku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 24 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele