Kaido Einama • 6. detsember 2000 kell 22:00

Tarkvararent nõuab vaid internetiühendust ja kuumaksu

Tarkvararent ei nõua nagu mistahes muu asja ost kohe alguses suurest rahasummast loobumist. Samuti pole vaja serverit, kus seda hoida, installeerimist ega hooldust. Kõik paikneb professionaalide hoole all ühes keskuses, klient peab hoolitsema vaid selle eest, et saaks üle Interneti kiiresti programmidele ligi. Kuna klientide vajadused on erinevad, pakuvad esimesed teenusepakkujad renditarkvara kliendihalduse ja majandustarkvara valdkonnas, kus on võimalik kergesti firmadele standardlahenduste põhjal ühesugust teenust pakkuda ja mida on lihtne vastavalt vajadustele seadistada. ASP (Application Service Provision) ehk tarkvararent tähendab aina kiiremini muutuvas infotehnoloogias seda, et ettevõte ei pea enam iga aasta kaasa jooksma uuendustega, vaid rendib teenuse kuumaksega ning uuenduste eest hoolitseb teenusepakkuja. Tarkvararent üle Interneti võimaldab odavamalt kohest ligipääsu tarkvarale, samal ajal muutmata oluliselt midagi olemasolevas riist- ja tarkvaras. Näiteks andmebaasisüsteemides andmesisestusmooduleid pole vaja töökoha arvutisse installeerida, piisab vaid Internetiühendusest ja Internetilehitsejast, kus saab ankeete täita ilma tarkvarata arvutis. Samamoodi võivad Internetti kolida ka raamatupidamisprogrammid väikefirmadele.

Itera Süsteemide kodulehel on toodud näiteks hinnavõrdlus dokumendihaldustarkvara rendi ja ostmise vahel: ettevõte kulutab dokumendihaldustakvara ostes ja rakendades 3 aasta jooksul kokku ca 445 420 krooni, samal ajal kui sama tarkvara rentides ASP lahendusena, maksab klient kuus 10 000 krooni, mis teeb kokku kolme aasta jooksul 370 000 krooni. Klient saab teenuse soodsamalt, makstes selle eest ette. Ettevõtte puhas rahaline võit antud näitega on minimaalselt 75 420 kr.

Igas firmas on enamasti müügiesindajad, kes teenindavad kliente ja müügijuht. Nende tegevus on olenemata valdkonnast üsna sarnane. Seetõttu on ka Eesti esimesed eestikeelsed ASP lahendused müügitööle mõeldud.

Itera süsteemide üle Interneti hallatav ja renditav kliendihaldustarkvara Lyke võimaldab hallata kliente ja nendega tehtud toiminguid. Võimaldab muuta klientide ja kliendikontaktidega seotud tegevused ning kogu müügimeeskonna juhtimist koordineeritumaks ja efektiivsemaks. Võimaldab kasutada kliendibaasi mobiilselt ja lihtsalt üle interneti. Võimaldab teha mitmesuguseid kliendihaldusega seotud aruandeid.

?Kliendihaldustarkvara on hetkel üks kuumemaid tarkvaravaldkondi, sest lähiaastatel toimub paljude ettevõtete äriprotsessides ümberkorraldamine suurema kliendikesksuse saavutamiseks,? ütleb Margus Tammeraja Kinex Ärisüsteemidest, kus eile tutvustati samuti kliendihalduseks mõeldud tarkvara SalesLogix 2000.

Hetkel kuum