Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestis muutub diiselauto omamine mõttetuks
Bensiinihinnaga samale tõusnud diiselkütuse hind ja selle kesine kvaliteet on muutnud diiselauto omamise eestlastele suhteliselt mõttetuks, kirjutab homse Äripäeva autotarvikute rubriik.
'Ainus lahendus säästa eestlasest diiselauto omanikku probleemidest, on teha autotehastele ettepanek hakata tootma siinsele turule sundõlitusega kõrgsurvepumpadega autosid,' tunnistas AS Ascar Tallinn hooldenõunik Andres Metsla.
Eestis müüdaval diiselkütusel on sageli üheks suurimaks probleemiks määrdeomaduste puudumine, mistõttu pöörduvad üha tihedamini teenindustesse vaid mõnikümmend tuhat kilomeetrit läbinud sõiduautod, mille kütuse kõrgsuvepumbad on kinni kiilunud. Uus pump maksab aga 40 000 - 50 000 krooni, mis nullib diiselkütuse väiksema kuluga kaasnenud kokkuhoiu ühe hetkega.
Abipalvega pole autoomanikul samuti kusagile pöörduda, sest Eesti seadused ei näe ette, millised määrdeomadused peavad diiselkütusel olema. Parim võimalus pumpade kinnikiilumist vältida, on teenindajate hinnangul lisada kütusele kahetaktilise mootori õli või vastavat kütuselisandit.