?Tegelikult tuleb 7000 krooni maksva kauba hinnaks Ego kaardiga aastase makseperioodi puhul 7721, mitte 8400 krooni,? väitis Hansa Capitali turundusjuht Agnes Makk.
Maki sõnul pole Egoga ostes kaup kõige kallim.
?Tavapärase järelmaksuga ostes maksab sama kaup 7782 krooni, seega 61 krooni rohkem,? väitis ta. Ka ei pidanud Makk egot kallimaks mujal kasutusel olevatest samalaadsetest toodetest.
Äripäeva nimetatud 8400-kroonine summa tulenes Ego kaardi taotluse blanketilt, mille lõigust ?soovitud krediidilimiit ja püsimakse? nähtub, nagu tuleks ostetava asja eest maksta poehinnast 20% kõrgemat hinda.
Näiteks 7000kroonise asja ostmise puhul võib aru saada, et aastase püsimakse valimise korral tuleb arvestada kaheteistkümne 700kroonise kuumaksega ehk kokku 8400 krooniga.
Hansa Liising Eesti väikefinantseerimise divisjoni direktor Annely Kauge tunnistas, et järelmaksukaardi taotlusel olev info püsimaksete kohta on lihtsuse mõttes üldistatud.
Samas väitis ta, et igat kaarditaotlejat informeeritakse kaupluses täiendavalt, võttes arvesse seda, millise summa eest ostja kaupa soovib.
?Lisaks saavad soovijad kuumakset arvutada internetis aadressil www.liising.ee,? rääkis Kauge.
Kaupluses või internetist peakski 7000kroonist ostu teha sooviv inimene teada saama, et 700kroonine aastane püsimakse tähendab tegelikult ühteteist 700kroonist ja üht 21kroonist makset.
Küsimusele, kuidas on võimalik, et kauplustes on intressi arvutamise põhimõtete kohta jagatud tegelikkusele mittevastavat infot, vastas Kauge, et seda võis teha müügitööga mitte väga kursis olev inimene või vähest aega tööl olnud müüja.
Samas kinnitas ASi Silikaat Mööbel arendusjuht Kristiina Haiba, et müüjad olid asjast just nii aru saanud, et kaup kallinebki 20% võrra.
Agnes Maki väitel ei mäletagi ta teist nii ulatuslikku selgitustööd kui kaardi turule tulles. ?Suuremates poodides olid abiks kaks kuud Hansa Liisingu müüjate-klientide konsultandid, lisaks toimuvad pidevad koolitused kauplustes,? rääkis ta.
?Tihedatel müügiperioodidel on meil plaanis abilisi edaspidigi poodi saata.?
Lisaks kavatsetakse kliendile järelmaksukaardi lepingu üldtingimused edastada pangakontorite kõrval, kus enamik soovijaid Ego kaardi saanud, ka kaupluses.
?Ka oleme me selgitanud oma kirjas tarbijakaitseametile erinevust intressi ja vara maksumuse vahel ning seda, mis puhul mida kasutame,? sõnas Makk kommenteerides tarbijakaitseameti peaspetsialisti Silvia Paili kahtlusi selle kohta, kas tarbijad ikka saavad aru, kui kalliks egoga ostetud kaup neile läheb.
Maki sõnul ei maksa alahinnata ka kliente. ?Müüa ei ole võimalik seda, mille järele puudub nõudlus,? sõnas ta. Kahe kuuga on ego kaardi vormistanud juba üle 14 000 inimese.
Äripäev ja Hansa Liising vabandavad klientide ees valeinfot sisaldanud artikli eest eilses Äripäevas.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.