Euroopa Liit pakub Eestile sadu miljoneid kroone tagastamatut raha 120 kilomeetri tee uuendamiseks, ent asfalt laguneb Narva-Tallinna-Ikla maanteel edasi, sest maanteeameti juhitud komisjon ei korraldanud ehituskonkurssi nõuetekohaselt, kirjutab Postimees.
Pealekauba tekkis Euroopa Komisjoni delegatsioonil rahandusministeeriumi asekantsleri Renaldo Mändmetsa andmetel kahtlus, et pakkumisi välja valinud maanteeameti komisjon ei olnud päris erapooletu.
Euroopa Komisjoni delegatsioon Eestis saatis Mändmetsa kinnitusel rahandusministeeriumile märgukirja. ?Esiteks ei järginud komisjoni esimees täpselt kõiki protseduurireegleid, mitmed asjad jäid protokollis fikseerimata,? refereeris asekantsler selle sisu.
?Teiseks tundus erapooletutele vaatlejatele, et komisjoni esimehe suhtumine pakkumistesse polnud piisavalt neutraalne ja tal tundus olevat teatavaid eelistusi. Lõppkokkuvõttes oli konkursikomisjoni aruanne ise väga puudulik.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teedeprojekt oli jagatud kaheks osaks - ISPA1 ja ISPA2. Lisaks korraldati järelevalveeksperdi valimise konkurss.
Maanteeameti direktori asetäitja Aleksander Kaldase juhitud komisjon valis mõlema projekti võitjaks sisult ühe ja sama konsortsiumi, millesse kuulusid Tartu TREF, ASPI ja Talter. ISPA2s osales lisaks nendele kolmele ka Teede-REV 2.
Nimelt võisid projekteerija seosed konkursil osalenud ehitusfirmaga anda konsortsiumile teiste võistlejate ees eelised. Projekteerimise käigus saab välja arvutada tööde arvatava maksumuse ning välistatud pole ka valeinformatsiooni andmine konkursi teistele osalejatele.
ISPA1 ja ISPA2 pakkumiste kogusumma jäi 250-300 miljoni krooni vahele ning konsortsium tegi konkursile odavaima pakkumise. Konkursil osalesid veel Skanska EMV ja Taani Colas Danmark.