Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vahemere pärl Kreeta

    Turismifirmad pakuvad laias laastus Kreeta külastamiseks ühe- ja kahenädalasi reise. Kolmel suvekuul tasub Kreetale sõita neil, kes naudivad üle keskmise kuuma ilma (temperatuur +35 oC). Neile, kes armastavad lihtsalt sooja (+24 oC), võib soovitada hooaja teisi kuid, kui kuumus on veidi tagasi tõmbunud.
    Kreeta on koht, kus päike paistab lakkamatult. Seetõttu tuleb sinna sõitjal kindlasti kaasa võtta kaitsvad päevituskreemid (kohapeal on need märksa kallimad) ning ilmtingimata need, mille kaitsefaktor algab 15st. Eestis paneb selline number õlgu kehitama, kuid vastasel korral tuleb Kreetale jätta kaks-kolm nahakihti.
    Keskpäeva kuumimatel tundidel suletakse saarel enamik ärisid ja asutusi ning peetakse siestat. Tööd jätkatakse alles kella viie paiku õhtul. Poekesed ja galeriid on avatud hilise ajani ? vähemalt kümneni õhtul. Osa poode kauemgi. Varahommikuni on avatud arvukad söögikohad, baarid ja tantsusaalid, teenindajad uksel ootevalmis.
    Sundimatu ja avatud suhtlemine ? need on Kreeta kaks märksõna kõigis teenindussfäärides.
    Kreeta vaatamisväärsustega tutvumiseks on kaks võimalust ? kas traditsiooniline reisifirmade kasutamine või omal käel seiklemine. Ühtemoodi põnevad on mõlemad.
    Viimase valiku teinute jaoks on sõiduki rentimise osas pakkumine mitmekesine. Julgematele pakutakse motorollereid ja mootorrattaid, kusjuures mootorratta rent asub kohas, kus on kiri ?skuuter?. Meie mõistes veesõidukit ei maksa sealt kohe kindlasti otsida. Rendisõidukite valik ja rendihinnad kõiguvad suuresti.
    Ekskursioonidest huvitunu võiks alustada maailmakuulsast Herakleioni arheoloogiamuuseumist. See igati mõjuv koht on paslik värskendama kultuurihuvilise mälu Minose kultuurist, Kerberosest ja kolmest graatsiast, sest just Kreetalt on aluse saanud Euroopa kultuurilugu.
    Kes arheoloogiast vähem huvitub, sel on kasulik teada, millised kujundid ja sümbolid suveniiridel on iidse ja sisulise tähendusega, millised on hale Disneylandi ja Hiina odava turu miksimine. Tekstiilitoodetel on näiteks mõtet otsida üles valmistajamaa etikett. Pahatihti on ?rahvuslikel? motiividel valmistatud rätik tegelikult Made in India.
    Ära tasub käia ka kuulsa Minose palee varemetel. Kui muuseumis on võimalik ehitise puidust maketti näha, siis päratu suurel väljakaevamisplatsil võib kujutlusvõimet appi võttes taastada endise hiilguse ning suuruse.
    Kes igatseb oma silmaga näha Santorini musta liivaga randa ning kuulata selle tekkelugu, peab sõitma kindlasti Kreeta saare lähedal asuvale väiksemale saarele, kus legendid pajatavad ka hukkunud Atlantisest. Reis saarele kestab terve pika päeva ja tagasi jõutakse alles öö hakul. Kuna saare peal olekuks aega napib, kõigest neli-viis tundi, siis on mõistlik rentida liiklusvahend. Sellega jõuab saarele tiiru peale teha ning mäestiku harjadel asuvates toidukohtades head-paremat maitsta.
    Ülevalt linnast laskub alla sadamasse 500astmeline trepp, kuid kellele selline teekond tundub palavuses liiga väsitavana, see võib hoopiski kasutada eesleid. Neile, kes vajavad kiiremat moodust sadama ja linna vahel liikumiseks, on mõeldud köisraudtee.
    Osa maksab võtta ka Kreeta õhtust, mis toimub Anopolise mägikülas. Laulud ning tantsunumbrid on virtuooslikud, laval toimuvad etteasted lummavad jäägitult. Restoran, mis mahutab pea pooltuhat külalist, on pilgeni täis kõikvõimalikke turismigruppe. Ning kui giid on enne rääkinud värske veini joomise mõjudest, mis panevad tähed teistmoodi särama, siis õhtu alguses jookseb katus sõna otseses mõttes pea kohalt ära. Nimelt originaalse tehnilise seadmega keritakse katus kokku ning õhtu jätkub lõunamaa taeva all.
    Kui järgmisel päeval buss hotelli ette sõidab, et meid lennuväljale viia, tunnen, et nädal Kreetal on liiga kiiresti möödunud. Kaks asja minu reisipagasis jäävad meenutama seda Vahemere pärlit ? kotitäis legendiderikka Santorini saare musta liiva ja pudel Kreeta veini.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.