Tallinna linnavolikogu tarbijakaitsekomisjon on saanud rahulolematutelt klientidelt hulga kaebusi ASi Tallinna Vesi poolt pakutavate teenuste kvaliteedi suhtes, samas tahab monopoolne vee-ettevõte järgmise aasta alguses vee hinda tõsta, kirjutab Eesti Päevaleht.
Linnavolikogu tarbijakaitsekomisjoni liige Mati Eliste tunnistas, et veel sel nädalal võivad komisjonis arutusele tulla klientide kaebused Tallinna Vee osas, mis puudutavad peamiselt vee kvaliteeti ning vee-ettevõtte kasuks valetavaid veemõõdukeid.
Eliste sõnul lisandub arutellu kindlasti ka hind, kuna Tallinna Vesi soovib veetariife tõsta 6,89 protsendi ehk aastase tarbijahinna kasvu võrra.
?Hinda saab tõsta vaid siis, kui kliendid saavad Tallinna Veega sõlmitud lepingu alusel kvaliteetset teenust. Kui kliendile seda ei võimaldata, ei saa rääkida ka mingisugusest hinnatõusust,? märkis Eliste.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ASi Tallinna Vesi ja Tallinna linna vahel sõlmitud teenuseleping annab aga monopoolsele vee-ettevõttele võimaluse tõsta kahe järgneva aasta jooksul vee hinda tarbijahinnaindeksi võrra.
Erastamislepingu alusel korrigeeritakse vee- ja kanalisatsiooniteenuse hinda aastatel 2001-2003 tarbijahinnaindeksi võrra. Suurim hinnatõus leiab aset 2004. ja 2005. aastal, mil lisaks iga-aastasele tarbijahinnatõusule kergitab Tallinna Vesi hinda mõlemal aastal reaalselt 15 protsendi võrra.
?Ma arvan, et kui tarbijakaitsekomisjon asub Tallinna Veega seotud kaebusi arutama, siis saab komisjon ligi ka ettevõtte erastamislepingu vastavatele punktidele ning jõuame Tallinna Veega kompromissile,? sõnas Eliste.
Juhul, kui tarbijakaitsekomisjonis leiavad veemonopoli vastu esitatud kaebused ka kinnitust, näeb Eliste ühe võimalusena näiteks hinnatõusu ajatamist.
?See, et veetariif tarbijahinnaindeksi võrra suureneb on kindel, sest nii näeb ette leping,? sõnas vee-ettevõtte avalike suhete juht Karita Sall, kelle sõnul ei saa linnavalitsus selle vastu vaielda.