Vaadates msn.com?i aktsiate alajaotust, tabas mind tõsine üllatus. Kes raatsis 1991. aastal investeerida 1000 eurot BMW aktsiatesse ning dividendid reinvesteerida, ei pea seda kahetsema. Investeeringu väärtus on kasvanud 1,42 miljonile eurole. Kes kasutas selle summa auto ostmiseks, võiks mõelda, kui palju tema auto nüüd väärt on ja kui kõrge on võimaluse kasutamata jätmise hind. BMW-l on tugev bränd, aga mitte eriti tugev juhtkond (Roveri kahjumlik ost). Firma suudab teenida kasumit (kasumimarginaal viimasel 12 kuul 4,4%). Aktsia on suhteliselt odav, P/E suhtarv oli 16,6 (autotööstusel üldiselt 20,6) ning hinna ja raamatupidamisväärtuse suhe 7,3 võrreldes sektori 18,6ga. Murelikuks teeb firma ülikõrge laenukoormus. Iga omakapitalieuro kohta tuli firmal 172 eurot võlgu, sektoril aga 59. tugevnenud kapitalistruktuuriga on see seos aga mõnevõrra nõrgemaks muutunud.
Seega sobib aktsia eelkõige investoritele, kes usuvad elektroonikatööstuse kiiresse kosumisse.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.