• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Chevrolet TrailBlazer ? tõeline ameeriklane

Et uue Chevrolet TrailBlazeri näol pole tegemist lihtsalt ühe järjekordse ?ameeriklasega?, mis nüüd lõpuks ka meile müügile jõudis, annab tunnistust see, et Ameerikas on ta üks kolmest kandidaadist Põhja-Ameerika aasta maasturi tiitlile. Lisaks kandideerivad tiitlile uus Jeep Cherokee ja Chevrolet pikap-maastur Avalanche. Tulemused tehakse teatavaks ülehomme Detroidi autonäitusel.
Kuid see selleks, TrailBlazer on igati arvestatav tegija ka meie inimeste jaoks, kes ihkavad ameerikalikku luksust ja mugavust. Ja kel rahakott keskmisest jämedam. Sest mis seal salata, auto ise on taskukohane üsna vähestele ja 4,2-liitrine bensiinimootor ei anna võimalust ka bensiini arvelt kokku hoida. Proovisõidul meie talvistes tingimustes (koos soojendamistega) näitab pardaarvuti linnas keskmist kulu koguni 23 liitrit 100 km kohta, maanteel saab auto hakkama 10?11 liitriga. Samas, ameeriklaste jaoks on tegemist suisa ökonoomse jõuallikaga, sest uus 6silindriline ridamootor on oma suutlikkuselt võrreldav Chevrolet? eelmise põlvkonna V8 mootoriga, mille kütusekulu on aga sootuks teiste mõõtmetega. Tehniliste andmete järgi on uue mootori keskmine kulu 13 l/100 km kohta (võrdluseks TrailBlazeri peamise konkurendi Jeep Grand Cherokee 4-liitrine R6 kulutab keskmiselt 14,7 l/100 km kohta, võimust on tal aga ?vaid? 190 hj).
Kui kapoti alt auto kõrgesse salongi ronida, siis siin on (LTZ varustusega autol) kõik täpselt nii, nagu ühel ameeriklasel olema peab. Ehkki auto välise suuruse kohta ei ole salong kuigi avar, on elektriliselt reguleeritavad, mäluga nahkistmed, 4astmeline automaatkäigukast, roolilt juhitav audiosüsteem, püsikiiruse kontroll ja kliimaseade täiesti olemas. Rääkimata elektrilistest aknatõstukitest jms. Üllatav on auto puhul näiteks see, et lisaks isetumenevale salongi tahavaatepeeglile muudab õhtuhämarusest tooni ka juhipoolne küljepeegel. Hoopis omalaadne nähtus on elektroonilise tablooga juhtseade tagaistmetel reisijatele. Sealt saab reguleerida soojendusseadme ventilaatori kiirust ja tuule suunda, samuti on kaks auku kõrvaklappidele ning võimalus kuulata kas raadiot või CD-mängijat ning reguleerida hääletugevust. Mis puudutab TrailBlazeri sõiduomadusi, siis raske on siingi leida midagi, mille kallal norida. Auto püsib teel kindlalt, vedrustus on mugav ja pehme. Positiivne nähtus on Chevrolet? automaatselt töötav nelikvedu. Kui tavaliselt on elektrooniliselt juhitava nelikveoga maasturitel kolm asendit (kaherattavedu, pidev nelikvedu ja aeglane nelikvedu), siis TrailBlazeril on lisatud veel üks funktsioon: automaatne nelikvedu. See hakkab tööle kohe, kui tagarattad jänni jäävad. Libedaga paigalt võttes on murdosa sekundi jooksul kosta istumise alt klõpsatust, mis esirattad tööle paneb. Ka kurvis külglibisemisse sattudes saadab auto esirattad appi ülioperatiivselt ning suurt vahet pideva nelikveoga libedaga sõidul ei ole. Automaatne lülitus aitab ka kütust kokku hoida ning maanteel pole kütusekulul vahet, kas nupp on kaherattaveo või automaatse nelikveo asendis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele