• OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,33%5 911,75
  • DOW 300,39%42 213,34
  • Nasdaq −0,05%19 137,63
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,33%5 911,75
  • DOW 300,39%42 213,34
  • Nasdaq −0,05%19 137,63
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • 23.07.02, 15:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bussifirmad peavad saatma juhid tasulisele eurokoolitusele

Bussijuhid peavad koolipingis värskendama oma teadmisi ja oskusi, et saada ühistranspordis töötamiseks vajalik eurosertifikaat.
Ajaleht Põhjarannik kirjutab Postimehe vahendusel, et 1. juulist nõutakse sertifikaati igalt algajalt juhilt, kes asub tööle bussifirmasse. Kuid täiendusõpe tuleb 2005. aasta lõpuks läbida ka pikaajalise staazhiga bussijuhtidel.
«Bussijuhtidele kulub kindlasti ära ka tehniliste teadmiste värskendamine. Meie bussipark koosneb pea täielikult Scaniatest, Volvodest ja Mercedestest. Nende ehitus erineb oluliselt Nõukogude Liidus toodetud bussidest, mille baasil juhid omal ajal tehnikat tundma õppisid,» ütles bussifirma Ekspress Auto L direktor Anatoli Listov.
Kuna Ekspress Auto L annab praegu tööd ligikaudu 70 juhile, siis pidas firma juhtkond otstarbekaks juhtide ümberõppeks luua oma kool, kus lisaks bussijuhtidele hakatakse õpetama ka remondilukkseppi.
Esimene 15-liikmeline grupp hakkab õppima alates 1. augustist. Eurosertifikaadi saamiseks peavad alla kolmeaastase staazhiga juhid kuulama 120 tundi loenguid, kogenumatele piisab 35 tunnist.
Muuhulgas õpetatakse juhtidele ka esmaabi andmist ja psühholoogiat. Kursused maksavad ühe bussijuhi kohta 3000-5000 krooni ning suurema osa sellest tasub firma. Kuid bussijuhtidega sõlmitud töölepingutesse on märgitud tingimus, et lahkudes firmast peavad nad maksma tagasi kursusetasu.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele