• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.07.02, 15:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bussifirmad peavad saatma juhid tasulisele eurokoolitusele

Bussijuhid peavad koolipingis värskendama oma teadmisi ja oskusi, et saada ühistranspordis töötamiseks vajalik eurosertifikaat.
Ajaleht Põhjarannik kirjutab Postimehe vahendusel, et 1. juulist nõutakse sertifikaati igalt algajalt juhilt, kes asub tööle bussifirmasse. Kuid täiendusõpe tuleb 2005. aasta lõpuks läbida ka pikaajalise staazhiga bussijuhtidel.
«Bussijuhtidele kulub kindlasti ära ka tehniliste teadmiste värskendamine. Meie bussipark koosneb pea täielikult Scaniatest, Volvodest ja Mercedestest. Nende ehitus erineb oluliselt Nõukogude Liidus toodetud bussidest, mille baasil juhid omal ajal tehnikat tundma õppisid,» ütles bussifirma Ekspress Auto L direktor Anatoli Listov.
Kuna Ekspress Auto L annab praegu tööd ligikaudu 70 juhile, siis pidas firma juhtkond otstarbekaks juhtide ümberõppeks luua oma kool, kus lisaks bussijuhtidele hakatakse õpetama ka remondilukkseppi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimene 15-liikmeline grupp hakkab õppima alates 1. augustist. Eurosertifikaadi saamiseks peavad alla kolmeaastase staazhiga juhid kuulama 120 tundi loenguid, kogenumatele piisab 35 tunnist.
Muuhulgas õpetatakse juhtidele ka esmaabi andmist ja psühholoogiat. Kursused maksavad ühe bussijuhi kohta 3000-5000 krooni ning suurema osa sellest tasub firma. Kuid bussijuhtidega sõlmitud töölepingutesse on märgitud tingimus, et lahkudes firmast peavad nad maksma tagasi kursusetasu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele