• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 01.10.02, 17:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tänasest jõustus kaubandusliku meresõidu seadus

Tänasest kehtib kaubandusliku meresõidu seadus, mis tühistab enamiku seni kehtinud kaubandusliku meresõidu koodeksi sätetest.
Kaubanduslik meresõidu koodeks jääb reguleerima peamiselt laevapere ja merre uppunud vara puudutavaid küsimusi, teatas teede- ja sideministeerium.
Uus seadus muudab Eesti meresõitjatele kohustuslikuks ka 'Reisijate ja nende pagasi mereveo 1974. aasta Ateena konventsiooni' ja 'Vastutuse piiramise konventsioon merinõuete korral'. Kaubandusliku meresõidu seadus asetab varasemaga võrreldes paremasse olukorda regulaarsetel liinidel reisijad. Seaduses on erisäte, mis tagab regulaarse reisijateveo puhul selle, et Eesti ja välisriikide vahel sõitva reisilaeva õnnetuse korral saavad Eesti kodanikud sama kõrget kompensatsiooni, kui välisriikide kodanikud.
Võrreldes kehtiva kaubandusliku meresõidu koodeksiga ei ole kaubandusliku meresõidu seaduses reguleeritud merekindlustuslepinguid, mereproteste, nõuete aegumist ega laeva liisingulepingut. Nimetratud küsimused on tänasel päeval juba reguleeritud teiste õigusakitdega.
Kaubandusliku meresõidu seaduse väljatöötamise tingis ka uus võlaõigusseadus, mis muutis oluliselt lepinguõiguse regulatsiooni Eesti õiguses. Sellega kaasnesid olulised muudatused ka kaubandusliku meresõidu kesksete instituutide - mereveolepingute ja reederi vastutuse jaoks, mis ei võimaldanud senini kaubandusliku meresõidu põhilisi küsimusi reguleerinud kaubandusliku meresõidu koodeksi edasikehtimist eraõiguse vallas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele