• OMX Baltic−0,41%300,06
  • OMX Riga−0,17%891,98
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,69
  • OMX Vilnius0,35%1 203,82
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,49%8 817,67
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • OMX Baltic−0,41%300,06
  • OMX Riga−0,17%891,98
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,69
  • OMX Vilnius0,35%1 203,82
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,49%8 817,67
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • 03.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jüri Teemant: hinnad langevad, kulud suurenevad

Mobiilside hinnad on viimase kümne aasta jooksul pidevalt langenud, rääkis EMT turundusdirektor Jüri Teemant.
Kui samas vaadata ettevõtte sidekulusid, siis katkuvad finantsjuhid sageli juukseid, sest hindade langusest hoolimata kipuvad firmade kulutused sidele aasta-aastalt suurenema, lisas ta. Mobiiltelefone tuleb igas ettevõttes üha juurde, sest inimeste töö muutub üha liikuvamaks ning traadi ulatus saab paljudes olukordades lausa kriitiliseks faktoriks. Lisaks räägivad inimesed üha rohkem ja kasutavad uusi teenuseid, põhjendas Teemant.
Üldine trend mobiilsidemaailmas on see, et telefonist saab sidevahend ? sellega ei võeta enam ainult kõnesid vastu ega helistata, vaid tehakse ka väga palju muud. Mobiilne sidevahend võimaldab seadmeid juhtida, arveldada, monitoorida, andmeid edastada, infot saada ja vahetada. Kui vaadata kiire mobiilse andmeside ehk GPRSi kasutust EMT võrgus, siis on näha, et see on kasvav, rääkis Teemant. Nii nagu kõned kolivad üle mobiiltelefoni, hakkab sinna kolima ka andmeside. Praegu on kõne- ja andmesideteenuse proportsioon mobiilsides oluliselt teistsugune kui traadiäris, aga trend on vaieldamatult mobiilsusele, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teemanti sõnul uuris EMT oma ettevõtetest klientide seas, milline on neil sidekulude ja käibe suhe. Koondtulemusena võib öelda, et keskmiselt moodustavad ettevõtte sidekulud 1,4 käibest. Oodatavalt suurem on sidekulude protsent teeninduses (1,8, kuid valdkonna iseloom eeldabki palju suhtlemist klientidega) ja avalikus sektoris (1,9, seegi on suhtlemist eeldav valdkond). Protsentuaalselt kõige väiksemad on sidekulud kaubanduses ja transpordis (0,6). Supermarket ei helista ju oma klientidele ning ka transpordifirma ei nõua autojuhilt pidevat telefoniraportit, selgitas Teemant.
EMT uuris küsitluses ka mobiilsidekulusid. Üldistatult võib öelda, et mobiilsidekulud võtavad ettevõtte sidekuludest umbes poole ? keskmiselt moodustasid kulud mobiilsidele ettevõtte käibest 0,7. Avalikus sektoris, kus sidekulude üldprotsent oli keskmisest kõrgem, on mobiilsidekulude protsent samas keskmisest madalam (0,6). Ilmselt istuvad ametnikud jätkuvalt oma laudade taga ja suhtlevad lauatelefoni vahendusel, sõnas Teemant.
Lisaks küsis EMT sidekulude osakaalu eelmiste aastate kohta. Teemanti sõnul näitas tulemus, et sidekulude protsent ettevõtte käibes aina langeb. Kõige järsem oli langus aastatel 1999?2000, mil mobiilsidefirmad tulid välja uute soodsate pakettidega ning toimus hinnasõda. Kuid kindlasti on protsentuaalse languse taga seegi, et ettevõtete käibed kasvavad kiiremini kui sidekulud, lisas Teemant. Ja käibe kasvu taga võivad olla just õigeaegne helistamine kliendile, uus kontakt, vana kontakti ülessoojendamine, rääkis EMT turundusdirektor. Info- ja kommunikatsiooniajastul on suhtlemine ning info liikumise kiirus määrava tähtsusega: mõnigi tehing võib ära jääda, kui peab kliendi, koostööpartneri või ülemuse teavitamisega ootama niikaua, kuni kuhugi lauatelefoni juurde pääsetakse. Seega võib Teemanti kinnitusel järeldada, et sidekulu kasvatab ettevõtte käivet ja seeg on tegelikult investeering teenindusse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele