Tarbimise aeglustumise korral ei saa kõik kaubandusettevõtted ühtviisi kannatada, kirjutab esmaspäeval ÄPs Suprema analüütik Veikko Maripuu.
Suhteliselt valutult elab tarbimistempo või üldmajanduse aeglustumise üle toiduainete ja esmatarbekaupade sektor tervikuna. Selles sektoris tulenevad peamised muutused ja pinged pigem konkurentsist ? kuna arvestama peab ka uute (välis)tegijate lisandumisega, pingestab see veelgi seniste tegijate tootlikkust.
Hooajakaupade ehk tsükliliste kaupade sektor on tarbimistempo on üldmajanduse muutustele selgelt tundlikum ning siin mõjutavad muutused kõiki selles valdkonnas tegutsejaid, ehkki ka siin on määrav osalejate kapitaliseerituse kvaliteet ja positiivse rahavoo genereerimise võime.
Samuti tuleb arvestada, et ka Eesti hoogsa tervikkasvu jätkudes ootavad kaubandust ees rahulikuma edasiliikumise ajad, mis ettevõtete erinevat finantstugevust arvestades raputavad tänases konkurentsisituatsioonis neist mitmeid, kirjutab Maripuu.