Mecro tegeleb tööriistade hulgimüügiga rohkem kui kolmesajale üle Eesti paiknevale edasimüüjale, jaemüügiks kasutatakse kauplusteketti Stokker. Mecro peamine konkurentsieelis on lai tootevalik. Sisseviidud logistiliste muutustega saavutas firma parema teeninduskvaliteedi ja kaubakäibe kasvu ning laoseisude vähenemise tõttu vähenes käibevahendite hulk.
Varem käisid paljud edasimüüjad ise Mecro laos kauba järel. Stokkeri kauplusi ja mõningaid suuremaid edasimüüjaid varustas Mecro veoauto, mis jaotas kaubad üle Eesti nädalase intervalliga korduvate veoringidega. Tellimuse esitamisest kauba kättesaamiseni kulus reeglina kolm kuni neli päeva. Müügimahtude kasvades taoliselt korraldatud veoringid enam ei toiminud. Müügi kõrgperioodil hakkas tihti juhtuma, et kõik tellitud kaubad ei mahtunud enam autole ning edasimüüjateni jõuti hilinemistega. Mecrol tuli valida, kas kauplustele peale sundida kolmepäevast kaubavaru või mõnepäevast defitsiiti.
Kui transpordisüsteem hakkas tõsiselt firma arengut takistama, otsustati oma transpordivahendist loobuda ning veoteenused sisse osta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koostöös Schenkeriga töötati välja sobivad veoskeemid ja ajagraafikud. Et tegutseti teistel alustel kui varem, tuli ühise tegutsemise põhimõtted viia kõigi osapoolteni. Kaupmeestest kliendid suhtusid uude süsteemi esmalt umbusuga, kuid sellega harjuti kiiresti, sest kasutatav teenus vastas kaupmeeste huvidele - päeval tellitud kaubad saabusid müüki järgmisel tööpäeval. Vana süsteemiga võrreldes muutus klientide tellimuste rahuldamine kiiremaks ning kadus vajadus hoida liigseid varusid.
Transpordisüsteemi muutmine tähendas Mecrole hulgimüüjatega sõlmitud lepingute ümbertegemist. Sätestati täpsed tellimise ja tarnimise kellaajad ning kauba eest vastutuse üleandmise protseduur. Muudeti ka kauplusteketi varustamist.
Endises töökorralduses oli Mecro laoseisu ülevaade üsna ebatäpne. Uuele süsteemile üle minnes hakati aga laoseisu täpselt määratlema. Kui varasem kauba saatmise ja tellimise korraldus toimis kaupluse juhataja visuaalse riiulite vaatluse põhjal koostatud tellimisel, siis uues süsteemis määratlesid kõik tooteid edasimüüvad kauplused täpselt oma ühe päeva vajaduse. Iga päeva jooksul koostati reaalmüügi alusel uus tellimus.
Mecro lao infosüsteemid on online müügistruktuuridega ühendatud selliselt, et laoseisude muutus on edasimüüjatele kohe näha. Samuti on Stokkeri kaupluste laoseis näha Mecro kesklaos. Uuele süsteemile üleminekuga sai Mecro üheksa Stokkeri kaupluse peale laoseisude arvelt käibevahendite kokkuhoidu ligi kuus miljonit krooni.
Autor: Tõnis Hintsov