• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sisseostetud transpordiga saab tugevdada konkurentsieeliseid

Mecro tegeleb tööriistade hulgimüügiga rohkem kui kolmesajale üle Eesti paiknevale edasimüüjale, jaemüügiks kasutatakse kauplusteketti Stokker. Mecro peamine konkurentsieelis on lai tootevalik. Sisseviidud logistiliste muutustega saavutas firma parema teeninduskvaliteedi ja kaubakäibe kasvu ning laoseisude vähenemise tõttu vähenes käibevahendite hulk.
Varem käisid paljud edasimüüjad ise Mecro laos kauba järel. Stokkeri kauplusi ja mõningaid suuremaid edasimüüjaid varustas Mecro veoauto, mis jaotas kaubad üle Eesti nädalase intervalliga korduvate veoringidega. Tellimuse esitamisest kauba kättesaamiseni kulus reeglina kolm kuni neli päeva. Müügimahtude kasvades taoliselt korraldatud veoringid enam ei toiminud. Müügi kõrgperioodil hakkas tihti juhtuma, et kõik tellitud kaubad ei mahtunud enam autole ning edasimüüjateni jõuti hilinemistega. Mecrol tuli valida, kas kauplustele peale sundida kolmepäevast kaubavaru või mõnepäevast defitsiiti.
Kui transpordisüsteem hakkas tõsiselt firma arengut takistama, otsustati oma transpordivahendist loobuda ning veoteenused sisse osta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koostöös Schenkeriga töötati välja sobivad veoskeemid ja ajagraafikud. Et tegutseti teistel alustel kui varem, tuli ühise tegutsemise põhimõtted viia kõigi osapoolteni. Kaupmeestest kliendid suhtusid uude süsteemi esmalt umbusuga, kuid sellega harjuti kiiresti, sest kasutatav teenus vastas kaupmeeste huvidele - päeval tellitud kaubad saabusid müüki järgmisel tööpäeval. Vana süsteemiga võrreldes muutus klientide tellimuste rahuldamine kiiremaks ning kadus vajadus hoida liigseid varusid.
Transpordisüsteemi muutmine tähendas Mecrole hulgimüüjatega sõlmitud lepingute ümbertegemist. Sätestati täpsed tellimise ja tarnimise kellaajad ning kauba eest vastutuse üleandmise protseduur. Muudeti ka kauplusteketi varustamist.
Endises töökorralduses oli Mecro laoseisu ülevaade üsna ebatäpne. Uuele süsteemile üle minnes hakati aga laoseisu täpselt määratlema. Kui varasem kauba saatmise ja tellimise korraldus toimis kaupluse juhataja visuaalse riiulite vaatluse põhjal koostatud tellimisel, siis uues süsteemis määratlesid kõik tooteid edasimüüvad kauplused täpselt oma ühe päeva vajaduse. Iga päeva jooksul koostati reaalmüügi alusel uus tellimus.
Mecro lao infosüsteemid on online müügistruktuuridega ühendatud selliselt, et laoseisude muutus on edasimüüjatele kohe näha. Samuti on Stokkeri kaupluste laoseis näha Mecro kesklaos. Uuele süsteemile üleminekuga sai Mecro üheksa Stokkeri kaupluse peale laoseisude arvelt käibevahendite kokkuhoidu ligi kuus miljonit krooni.
Autor: Tõnis Hintsov

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele