Paljud kaupmehed annavad tarbijatele eksitavat informatsiooni kaubale või teenusele pretensiooni esitamise tähtaja kohta.
Tarbijakaitsemetisse laekub tarbijate pöördumisi ning pretensioone, mille kohaselt paljud kaupmehed annavad tarbijatele eksitavat informatsiooni kaubale või teenusele pretensiooni esitamise tähtaja kohta, ütles Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kristina Vaksmaa.
Alates möödunud aasta 1. juulist kehtib võlaõigusseadus, mille kohaselt vastutab müüja tarbijale müügi puhul asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.
Paraku teavitavad paljud müüjad siiani tarbijaid kuuekuulisest või aastasest 'garantiist', mille lõppedes kaotab tarbija õiguse pretensiooni esitamiseks. Nimetatud informatsiooni andmine võib kahjustada ostja huve, sest tarbija ei pruugi müüja poolt nimetatud 'garantiiaja' lõppedes säilitada ostudokumente ning kaotab sellega seoses pretensiooni esitamise õiguse seadusega kehtestatud aja jooksul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Võlaõigusseadus annab müüjatele õiguse pakkuda lisaks ka müügigarantiid, mis ei ole seotud kahe aastase pretensiooni esitamise ajaga, vaid on müüjapoolne lubadus pakkuda tarbijale seaduses sätestatust soodsamat seisundit (nt. asendustoodet garantiiremondi ajaks jms).
Tarbijakaitseamet juhib nii tarbijate kui ettevõtjate tähelepanu kehtivale seadusandlusele, mis lubab tarbijal kauba või teenuse kvaliteedi suhtes esitada pretensioon kahe aasta jooksul. Tarbijakaitseamet soovitab kaupmeestel põhjalikumalt tutvuda võlaõigusseaduses kehtestatud nõuetega. Samuti on amet seisukohal, et seadust tundvad ning vastava koolituse läbinud müüjad suudavad tarbijate pretensioonid operatiivsemalt lahendada ning vältida konfliktsituatsioone.