• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 21.05.03, 12:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ebakvaliteetse kauba puhul võib pretensioone esitada 2 aasta jooksul

Paljud kaupmehed annavad tarbijatele eksitavat informatsiooni kaubale või teenusele pretensiooni esitamise tähtaja kohta.
Tarbijakaitsemetisse laekub tarbijate pöördumisi ning pretensioone, mille kohaselt paljud kaupmehed annavad tarbijatele eksitavat informatsiooni kaubale või teenusele pretensiooni esitamise tähtaja kohta, ütles Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kristina Vaksmaa.
Alates möödunud aasta 1. juulist kehtib võlaõigusseadus, mille kohaselt vastutab müüja tarbijale müügi puhul asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.
Paraku teavitavad paljud müüjad siiani tarbijaid kuuekuulisest või aastasest 'garantiist', mille lõppedes kaotab tarbija õiguse pretensiooni esitamiseks. Nimetatud informatsiooni andmine võib kahjustada ostja huve, sest tarbija ei pruugi müüja poolt nimetatud 'garantiiaja' lõppedes säilitada ostudokumente ning kaotab sellega seoses pretensiooni esitamise õiguse seadusega kehtestatud aja jooksul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võlaõigusseadus annab müüjatele õiguse pakkuda lisaks ka müügigarantiid, mis ei ole seotud kahe aastase pretensiooni esitamise ajaga, vaid on müüjapoolne lubadus pakkuda tarbijale seaduses sätestatust soodsamat seisundit (nt. asendustoodet garantiiremondi ajaks jms).
Tarbijakaitseamet juhib nii tarbijate kui ettevõtjate tähelepanu kehtivale seadusandlusele, mis lubab tarbijal kauba või teenuse kvaliteedi suhtes esitada pretensioon kahe aasta jooksul. Tarbijakaitseamet soovitab kaupmeestel põhjalikumalt tutvuda võlaõigusseaduses kehtestatud nõuetega. Samuti on amet seisukohal, et seadust tundvad ning vastava koolituse läbinud müüjad suudavad tarbijate pretensioonid operatiivsemalt lahendada ning vältida konfliktsituatsioone.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele