Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Emor: Tarbijaturu maht kasvas Eestis 9
- TNS Emori andmetel kasvas Eesti tarbijaturu rahaline maht selle aasta I poolaastal võrreldes aasta varasemaga 9 võrra, ulatudes hinnanguliselt 26 miljardi kroonini.
Kulutuste kasv toetus sissetulekute suurenemisele netosissetulekud ühe inimese kohta kasvasid 8 võrra, keskmine sissetulek jõudis 2939 kroonini ühe inimese kohta kuus. Kiiremini kasvasid sissetulekud madalamas ostujõu kihis (ligi 20), aeglasemalt kõrgemas ostujõu kihis (+ 4). Vaatamata sellele on kõrgema (14 elanikkonnast) ja madalama ostujõu (28 elanikkonnast) kihi sissetulekute vahe kahe ja poole kordne.
- Perede kogukulutused kasvasid samal ajal +9 võrra, keskmine kulutuste suurus oli 3013 krooni ühe inimese kohta kuus. Keskmiselt kulus pere-eelarvest 41 tööstuskaupadele ning teenustele, 28 toidule ning alkoholile ja tubakatoodetele, 17 eluasemele ja 14 muudele maksetele.
Keskmisest kiiremini kasvasid kulutused vabale ajale ja selle sisustamisele - hobidele, reisimisele, kultuuriüritustele. TNS Emori projektijuhi Kaidi Kandla sõnul näitab see, et peale igapäevase toidulaua ja peavarju eest hoolitsemist jääb inimestele üha rohkem vaba raha, mille kulutamises osas saavad nad oma valikuid teha vastavalt oma äranägemisele ja eelistustele.
Igapäevasel toidulaual on sissetulekute kasvuga kaasnenud ühelt poolt tervislikuma toitumise trend, teisalt aga suuremad võimalused endale spontaanselt meelehead teha.
TNS Emori pressiteade, 24.09.2003
Autor: ÄP