Kalev Petti • 3. november 2003 kell 22:00

Suurenevad kulutused toidule ja tervishoiule

Selle aasta septembris läbi viidud Ariko Marketingi uuringust selgub, et lisaks sesoonsetele suundadele nagu kommunaalkulud, prognoositakse kulude kasvu toidule, lastele ja tervishoiule. Samuti suurenevad kulutused haridusele, enesetäiendamisele, sidele ning riietusele.

Kui kommunaalteenuste, side ja riietuse osas oli kevadine prognoos järgnevaks poolaastaks negatiivne, siis ülejäänud kasvavate kulude osas on tegemist jätkuva tarbimismahu suurenemisega.

Võrreldes sügise algusega püsib tarbimine suhteliselt stabiilsena auto ja transpordi, kirjanduse, ajakirjanduse, muusika, videosalvestuste, spordivaldkondade, teatri-kino-kontsertide-näituste ning finantsteenuste ja kohustuste osas.

Ülejäänud toote-ja teenuserühmades prognoosib turg pigem tarbimise langust, kusjuures sesoonse muutusega on tegu sellistel aladel, nagu remondi-ehitustööd, aiandus-kodundus-hobid ning reisimine.

Püsivat tarbimise tagasiminekut (negatiivne nii kevadine kui sügisene hinnang) prognoositakse koduelektroonika, kodumasinate, mööbli ja sisustuse, lõbustusasutuste ning loteriide, hasartmängude, mälumängude sektoreis.

Siin tundub siiski, et need toodete ja teenuste rühmad on sellised, kus usaldusväärset prognoosi on tarbijal kas raske anda (kallimad kodukaubad, kus juba üks ost võib prognoosi muuta) või ei taheta seda teha (meelelahutus).

Samuti on oluline ilmselt asjaolu, et neid tooterühmi tarbib suhteliselt väike osa turust,

Mõned huvitavad erinevused ilmnevad leibkonna prognoosides.

vaesed: prognoosivad enim kulude kasvu tervishoiule, toidule ja kommunaalteenustele

nõrgad: põhiprognoos on sama, kuid neile lisanduvad olulisena kulud lastele

keskmised: lastele suunatud kulude kasv on kommunaalteenuste järel juba teisel kohal, samuti ilmub olulise tarbimiskasvu ritta riietus ning haridus

tugevad: lastele suunatud tarbimise kasv on juba esikohal ning olulist kasvu, lisaks traditsioonilistele rühmadele, prognoositakse ka sidekuludes

jõukad: torkab silma sellega, et järsku tarbimise kasvu ei prognoosita üheski suunas, kuid seevastu on kasvu näha paljudes tooterühmades.

Hetkel kuum