• OMX Baltic0,3270,1
  • OMX Riga0,04933,04
  • OMX Tallinn−0,011 752,77
  • OMX Vilnius0,24993,31
  • S&P 500−1,395 588,27
  • DOW 300,5941 198,08
  • Nasdaq −2,7717 996,92
  • FTSE 1000,288 187,46
  • Nikkei 225−1,8440 342,54
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,78
  • OMX Baltic0,3270,1
  • OMX Riga0,04933,04
  • OMX Tallinn−0,011 752,77
  • OMX Vilnius0,24993,31
  • S&P 500−1,395 588,27
  • DOW 300,5941 198,08
  • Nasdaq −2,7717 996,92
  • FTSE 1000,288 187,46
  • Nikkei 225−1,8440 342,54
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,78
  • 07.11.03, 08:14

PM: Odavlennufirmadele jääb Tallinn kalliks

Odavlennufirmade jõudmine Tallinna on lennuvälja kalliduse tõttu vähetõenäoline.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Signe Ratso kinnitusel on riik igal juhul huvitatud, et näiteks Ryanair, aga ka teised rahvusvahelised kompaniid tuleks Eestisse lendama, kirjutab Postimees.
«Turismi seisukohast on lennunduse osakaalu suurendamine igal juhul oluline, sest praegu tuleb lennukitega Eestisse umbes viis protsenti turistidest,» rääkis ta.
Odavlennufirmade jõudmist Tallinna lennujaama takistavad aga kõrged maksud. Näiteks küsitakse Tallinnas lennufirmadelt iga väljuva reisija eest 15 eurot ning sellele lisanduvad veel maandumis- ja parkimistasud.
Seetõttu näeb Ratso reaalsema võimalusena, et odavlennufirmad hakkavad lendama Pärnu lennuväljale, mis vajab aga eelnevalt kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvaid investeeringuid.
Esialgsed arvutused lennujaama investeeringuvajaduse kohta peaks selguma lähinädalatel.
See tähendab tema kinnitusel aga kindlasti seda, et vähemalt esimene Pärnu lennujaama kasutama hakkav ettevõte peab endale võtma ka teatud kohustused ning kinnitama oma pikaajalisi plaane.
Seejuures peab lennujaam jääma avatuks kõigile huvilistele.
«Meie ei taha maksumaksja kulul ehitada lennujaama ainult näiteks Ryanairile,» kinnitas asekantsler. «ELis saab Eesti osaks «avatud taevast» ning siia võivad tulla kõik soovijad.»
Seni on Eestisse tulevatest odavlennufirmadest kõneldes räägitud kõige enam Ryanairist. Samal ajal on Eesti vastu näidanud üles huvi ka Easy Jet ning mitmed Soome odavlennufirmad. Nemad on ka läbirääkimistes Tallinna lennujaamaga jõudnud kõige kaugemale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.07.24, 13:14
Milliseid võimalusi pakub praegu Euroopa investeerimismaastik?
Euroopasse investeerimine pakub ainulaadset võimaluste kooslust – siin ühinevad mitmekesised piirkondlikud turudünaamikad, kompleksne regulatiivne keskkond ja esilekerkivad sektorid, mis meelitavad kogenud investoreid kogu maailmast. Euroopa investeerimismaastiku nüansside mõistmine on edu saavutamiseks kriitilise tähtsusega, leiavad Freedom24 analüütikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele