• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.11.03, 08:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Odavlennufirmadele jääb Tallinn kalliks

Odavlennufirmade jõudmine Tallinna on lennuvälja kalliduse tõttu vähetõenäoline.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Signe Ratso kinnitusel on riik igal juhul huvitatud, et näiteks Ryanair, aga ka teised rahvusvahelised kompaniid tuleks Eestisse lendama, kirjutab Postimees.
«Turismi seisukohast on lennunduse osakaalu suurendamine igal juhul oluline, sest praegu tuleb lennukitega Eestisse umbes viis protsenti turistidest,» rääkis ta.
Odavlennufirmade jõudmist Tallinna lennujaama takistavad aga kõrged maksud. Näiteks küsitakse Tallinnas lennufirmadelt iga väljuva reisija eest 15 eurot ning sellele lisanduvad veel maandumis- ja parkimistasud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seetõttu näeb Ratso reaalsema võimalusena, et odavlennufirmad hakkavad lendama Pärnu lennuväljale, mis vajab aga eelnevalt kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvaid investeeringuid.
Esialgsed arvutused lennujaama investeeringuvajaduse kohta peaks selguma lähinädalatel.
See tähendab tema kinnitusel aga kindlasti seda, et vähemalt esimene Pärnu lennujaama kasutama hakkav ettevõte peab endale võtma ka teatud kohustused ning kinnitama oma pikaajalisi plaane.
Seejuures peab lennujaam jääma avatuks kõigile huvilistele.
«Meie ei taha maksumaksja kulul ehitada lennujaama ainult näiteks Ryanairile,» kinnitas asekantsler. «ELis saab Eesti osaks «avatud taevast» ning siia võivad tulla kõik soovijad.»
Seni on Eestisse tulevatest odavlennufirmadest kõneldes räägitud kõige enam Ryanairist. Samal ajal on Eesti vastu näidanud üles huvi ka Easy Jet ning mitmed Soome odavlennufirmad. Nemad on ka läbirääkimistes Tallinna lennujaamaga jõudnud kõige kaugemale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele