Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Põrguvälja tõi Kalevile kopsaka kahjumi
Kalev sai selle majandusaasta esimeses kvartalis 15,9 miljoni kroonise kahjumi. Mullu samal perioodil teenis ettevõte veel 4,7 mln krooni kasumit. Maiustusetootja realiseerimise netokäive kasvas 0,9 protsenti, 70,3 mln kroonile. Ettevõttele tõi ootuspäraselt suure kahjumi ?okolaadijaoskonna neli kuud väldanud kolimine Pärnu maanteelt Põrguväljale Jürisse. Majandusaasta esimese kvartali üldhalduskuludes sisaldub ühekordse iseloomuga kulusid 15,2 miljonit krooni.
Poolaasta kokkuvõttes loodab Kalev suhtekorraldusjuhi Ruth Rohu sõnul jõuda eelmise aasta poolaasta tasemele. Eelmise majandusaasta poolaasta kokkuvõttes teenis firma ligi 19 mln krooni puhaskasumit.
Ka Kalevi IT- ja rahandusjuht Tarmo Maasikamäe märkis, et firma ei ole senistes prognoosides muudatusi teinud. Peamine müügimootor on Kalevile käimasolev jõulukvartal, kus toodi ettevõtte andmetel turule läbi aegade suurim toodetevalik.
?Kalev tahab jätkuvalt arendada eksporti, siseneda uutele turgudele ning tugevdada seisu praegustel turgudel,? ütles Maasikamäe. Esimeses kvartalis oli kondiitritoodete kogumüügist koduturul 70%, ekspordiks läks 30%. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on Kalevi ekspordi osakaal firma enda andmetel kasvanud 6,5%. Ettevõtte peamisteks ekspordiriikideks olid taas Läti ja Ukraina. Lisaks nimetatud riikidele eksportis Kalev tooteid Venemaale, Skandinaaviasse ning Ameerika Ühendriikidesse. Ekspordi osakaalu kasv kondiitritoodete kogumüügist on Kalevi andmetel seotud ekspordi tooteportfelli eripäraga. Nimelt toodetakse eksporttoodete põhiosa Kalevi Tallinnas Pärnu maanteel paiknevas karamellijaoskonnas, mille tootmistegevust uue tehasehoone valmimisega ei seisatud.
Ta lisas, et kolimisega seoses on aset leidnud mõningane turuosa langus osades tootesegmentides. Neli kuud väldanud tootmise seisakuperioodil müüs ettevõte varem toodetud ?okolaaditooteid ning Tallinnas Pärnu maanteel asuvas karamellitsehhis valmistatud maiustusi. Ettetoodetud kaubavarud ning täiendavalt Kaliningradi oblastist allhanke korras tellitud tooted ei katnud täielikult kogu tootmise seisakuperioodi vajadusi, mistõttu kahanes kondiitritoodete müük võrreldava perioodiga võrreldes 10,7 miljoni krooni võrra.
Ka käesoleval majandusaastal on veel ette näha kolimisega seotud erakorralisi kulusid. Neljandas kvartalis on firmal kavas Põrguväljale viia ka Pärnu maanteel tegutsev karamellitsehh. ?Karamellitsehhi kolimiskulud moodustavad kõigist kolimiskuludest kokku viiendiku,? ütles Maasikamäe.
Ühispanga turuanalüüsi divisjoni direktor Sven Kunsing ütles, et nende pank enam Kalevit analüüsiga ei kata. ?Oleme keskendunud Kesk- ja Ida-Euroopa turgudele ja Eesti on selles regioonis vaid üks väike riik,? märkis Kunsing. Ta lisas, et siinmail on tähelepanu suunatud suuremate ja likviidsemate ettevõtete analüüsile.