• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.01.04, 08:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: vankrile ja ratastoolile napib sobivaid sõidukeid

Tuhanded liikumispuudega inimesed ja väikelastega emad ei pääse sageli kodust kaugemale, sest neile sobivaid madalapõhjalisi ühissõidukeid on liiga vähe.
Eestis elab ligi 70 000 liikumispuudega inimest, kellest 10 protsenti peab kasutama ratastooli. Neist suur osa on loobunud kodunt väljas käimisest, sest isikliku auto puudumisel on äärmiselt raske leida sobivat ühissõidukit, kirjutab Postimees.
Peaaegu kogu elu ratastoolis veetnud Svetlana Mastovitsh üritas paar kuud trollibussiga tööl käia, ent see oli võimalik üksnes madalapõhjalise trolliga, mida on Tallinnas kokku 20. Kuna nad sõidavad tavaliste trollidega sama graafiku järgi, pidi Mastovitsh igal hommikul helistama trollipargi dispet?erile ja küsima, mis kell vajalik sõiduk tema peatusse jõuab.
Tallinna linnaliinidel sõidab umbes 500 ühissõidukit, mille hulka kuuluvad ka nn madalapõhjalised ehk väiksema liikumisvõimega inimestele mõeldud sõidukid - 2 trammi, 20 trolli ja 39 bussi. Tallinna Autobussikoondise suhtekorraldusjuhi Sirje Rohti hinnangul on seda loomulikult vähe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kuid ka olemasolevate 39 puhul tekitab probleemi see, et bussid on rahvast täis ja ratastooliga ei mahu sisse,» tunnistas Roht. «Ka ei võimalda ooteplatvormide seisukord liikumispuudega inimestel enamikus peatustest normaalselt siseneda.»
Vastavalt Euroopa Liidu direktiivile peavad kõik liikmesriigid tagama, et linnaliinide bussid on ligipääsetavad ka väiksema liikumisvõimalusega reisijatele. Eestile laieneb see nõue 1. maist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele