• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 26.01.04, 09:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota tõusis maailma teiseks autotootjaks

Toyota Motor Corp müüs möödunud aastal 6,78 miljonit sõidukit ning tõusis General Motorsi järel maailma teiseks autotootjaks.
Aastaga kasvas Toyota läbimüük 10% võrra. Kolmandaks tõrjutud Ford müüs 60000 sõidukit vähem, kirjutab uudisteagentuur Reuters.
Kaua aega oodatud kohavahetuse taga oli see, et ?suur kolmik? kaotas Toyotale kliente omal koduturul ning lisaks sellele on USA autotootjad võrreldes Toyotaga nõrgad Aasias.
Toyota liigub järjekindlalt oma eemärgi suunas, milleks on haarata järgmiseks kümnendiks 15% maailma autoturust. Hetkel kuulub Jaapani autootjale 11% turust, jäädes sellega alla vaid General Motorsile, mille käes on turumahust 14,7%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toyota turuväärtus on üle 120 mld dollari (1,47 triljonit krooni) ehk rohkem kui USA suurimatel autotootjatel Fordil, General Motorsil ja DaimlerChrysleril kokku.
Samuti on Jaapani autotootja 7 mld dollarine aastakasum ning ka reitinguagentuuri Standard Poor`s antud krediidireiting AAA tugevalt kõikidest teistest parem.
Fordi tegevjuht Nick Scheele on selle kuu alguses kompanii kohakaotust põhjendanud sõnadega: ?Ma sooviksin, et meil oleks samasugused võimalused Jaapani turul nagu neil meie turul. Me olime Jaapanis turuliidrid 30ndate alguseni kuni meid sealt välja löödi. Olgem ausad. Me ei saa müüa oma autosid Jaapani turul. Nad ise müüvad aga Jaapanis 2 miljonit autot aastas. Arvestame selle numbri välja ja vaatame milline on seis siis.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele