Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viru Keskus pürib keskpunktiks
Arendajate poolt Viru Keskuse haldamiseks loodud ASi Viru Keskus juhatuse liikme Ants Vasara sõnul erineb uue keskuse äriidee ? olla moekaupade, rõivaste, jalatsite pakkuja ? seniste kaubanduskeskuste omadest: ?Seni on keskustes olnud põhitegijaks hüper- või supermarket, selle juurde on liidetud teenused, kodukaup ning lõpuks riided ja jalatsid.?
Vasar lausus, et laienenud konkurentsi tingimustes võistleb kaubandus meelelahutuskohtadega ? kinode, kasiinode, jõusaalide, solaariumitega. Samuti koduga, et inimesed välja meelitada. Seetõttu tahab haldaja Viru Keskusest teha ajaviitmiskoha, kus lisaks soodsale asukohale on ostukeskusse koondatud ka uued kaubamärgid Eesti turul.
Vasara sõnul tuleb muu hulgas keskusse Hispaania päritolu bränd Mango. ?Kinnitan, et see pole veel kõik. Töö uute kaubamärkide toomiseks jätkub,? märkis ta.
Haldaja ootab edaspidi Viru Keskusse 30 000 külastajat päevas.
Praegustest Tallinna kaubanduskeskustes parima asukoha poolest tuntud Kristiine Keskuse juhataja Allan Remmelkoore hinnangul on selge, et linna südamesse ei saa halbade parkimistingimuste tõttu ehitada hüpermarketit. Samas pole viimane ka näiteks Kristiine puhul ?põhiliseks mootoriks?, moodustades keskuse käibest ühe kolmandiku. Hüpermarketit ümbritsev galeriikaubandus on see, mille järgi keskuse edukust hinnata, lisas ta.
?Ma arvan, et hea asukoht on hinnanguline mõiste,? ütles Remmelkoor. ?Kesklinna kaudu tavaliselt mitte liikuvad inimesed ei pruugi Viru Keskuse pärast ekstra oma käimisi muutma hakata. See, et ühistransport su naabruses liigub, ei tähenda veel, et su galeriikauplused hästi elavad.?
Remmelkoore sõnul kõlab plaan tuua Viru Keskusse 30 000 külastajat päevas väga ambitsioonikalt. Tema sõnul külastab Kristiine keskust veidi alla 20 000 inimese päevas.