TNS Emori reklaamikulutuste uuringu andmetel oli Eesti meediareklaamituru käive eelmisel aastal 908 miljonit krooni.
See on 94 miljoni võrra rohkem kui aasta varem. Meediareklaami turg kasvas 12% võrra, teatas TNS Emor.
Telereklaami käive ulatus eelmisel aastal 232 miljoni kroonini ning see moodustas 26% Eesti meediareklaami turust. Aastaga suurenes telereklaami käive ligi viiendiku (+19%) võrra. Suurtest telereklaamijatest suurendasid eetriaja mahtu kõige enam Reckitt-Benckiser, Gillette, Henkel, EMT ja Tartu Õlletehas.
56% meediareklaami turust kuulus trükimeediale. Ajalehtede reklaamikäive oli 402 miljonit krooni. Reklaamipinna maht ajalehtedes kasvas 16% ja reklaamikäive 9%, mis peegeldab turu tugevat hinnasurvet. Ajakirjareklaami maht oli 108 miljonit, mis tähendas jäämist praktiliselt 2002. aasta tasemele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Väiksema turuosaga välimeedia ja interneti sektor näitasid kõige suuremat käibe kasvu ? vastavalt 28% ja 40% võrra. Raadioreklaami käive 81 miljonit krooni tähendas 2002. aasta tasemele jäämist.
Tervikuna on jätkumas nihe elektroonilise meedia suunas. 2003. aastal suurenes elektroonilise meedia osa reklaamiturul kahe protsendipunkti võrra ja TNS Emori suunajuhi Esta Kaalu sõnul võib prognoosida selle tendentsi jätkumist.
Kõige kiiremini on meediapanused kasvanud jaekaubanduses, mobiilside ja sõiduautode osas. Need turualad koos erakondade reklaamiga osutusid ka suurima reklaamikäibega sektoriteks 2003. aastal.
Top10 reklaamija hulka kuulusid eelmisel aastal Procter Gamble, EMT, Colgate-Palmolive, Radiolinja, Reckitt-Benckiser, Selver, Tele2, Kesko, Reformierakond ja Nestle.