• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 30.01.04, 09:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meediareklaami turg kasvas eelmisel aastal 12%

TNS Emori reklaamikulutuste uuringu andmetel oli Eesti meediareklaamituru käive eelmisel aastal 908 miljonit krooni.
See on 94 miljoni võrra rohkem kui aasta varem. Meediareklaami turg kasvas 12% võrra, teatas TNS Emor.
Telereklaami käive ulatus eelmisel aastal 232 miljoni kroonini ning see moodustas 26% Eesti meediareklaami turust. Aastaga suurenes telereklaami käive ligi viiendiku (+19%) võrra. Suurtest telereklaamijatest suurendasid eetriaja mahtu kõige enam Reckitt-Benckiser, Gillette, Henkel, EMT ja Tartu Õlletehas.
56% meediareklaami turust kuulus trükimeediale. Ajalehtede reklaamikäive oli 402 miljonit krooni. Reklaamipinna maht ajalehtedes kasvas 16% ja reklaamikäive 9%, mis peegeldab turu tugevat hinnasurvet. Ajakirjareklaami maht oli 108 miljonit, mis tähendas jäämist praktiliselt 2002. aasta tasemele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Väiksema turuosaga välimeedia ja interneti sektor näitasid kõige suuremat käibe kasvu ? vastavalt 28% ja 40% võrra. Raadioreklaami käive 81 miljonit krooni tähendas 2002. aasta tasemele jäämist.
Tervikuna on jätkumas nihe elektroonilise meedia suunas. 2003. aastal suurenes elektroonilise meedia osa reklaamiturul kahe protsendipunkti võrra ja TNS Emori suunajuhi Esta Kaalu sõnul võib prognoosida selle tendentsi jätkumist.
Kõige kiiremini on meediapanused kasvanud jaekaubanduses, mobiilside ja sõiduautode osas. Need turualad koos erakondade reklaamiga osutusid ka suurima reklaamikäibega sektoriteks 2003. aastal.
Top10 reklaamija hulka kuulusid eelmisel aastal Procter Gamble, EMT, Colgate-Palmolive, Radiolinja, Reckitt-Benckiser, Selver, Tele2, Kesko, Reformierakond ja Nestle.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele