• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtte boonusesüsteem peab olema tema töötajate jaoks selge ja avalik

Osa tööandjaid on seisukohal, et raha ei pane kedagi paremini töötama, samas on selge, et oma väikesest sissetulekust kestvas masenduses olev töötaja ei astu ka ülemäära innukalt ettevõtte eesmärkide eest välja.
Et raha on siiski tugev motivaator, on selgelt näha müügiinimeste peal, kes teades oma sissetuleku sõltuvust müügitulemusest, teevad kõik, et võimalikult rohkem müüa.
Pole põhjust arvata, et mõnd teist ametimeest, kelle töö tulemused ei ole nii selgelt mõõdetavad, raha ei motiveeri. Vastupidi, väike rahasüst innustab, tekitab soovi rohkem pingutada, muudab tööandjale lojaalsemaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et preemiaga motiveerimine toimiks, peab tööandja olema välja töötanud töötulemuste mõõtmise põhimõtted ning sellele vastava premeerimissüsteemi. Tähtis on, et töötajad oleks sellest teadlikud, sest ootamatult saadud preemia võib küll olla meeldivaks üllatuseks, kuid sellele ei ole eelnenud ega ilmselt ka ei järgne teadlikku parema tulemuse nimel pingutamist.
Hea oleks, kui motivatsioonimehhanismide väljatöötamisse oleks kaasatud neidsamu töötajaid, kelle suhtes neid pärast rakendatakse. Siis on süsteemil töötajate tunnustus, boonuse saamise kriteeriumid on täidetavad ega tekita lootusetustunnet. Preemia, mille saamine on ebareaalne, on sama hea kui preemia puudumine.
Boonuse maksmine juures on oluline sätestada kindlad tingimused, mille puhul ja kui palju seda makstakse.
Süsteem, mis jätab otsustusõiguse ülemusele, kes siis määrab ?tubli töö? eest mingisuguse suvalise summa, ei teeni töötulemuste parandamise eesmärki, vaid viib ülemuse ees lipitsemise ja pugemiseni, et vaid suuremat boonust välja teenida.
Töötajate puhul, kelle töö tulemust on keeruline mõõta, saab personaalse boonuse asendada kollektiivsega, kus ettevõtte majandusaasta tulemuste järgi premeeritakse kõiki töötajaid. Iga inimese personaalne panus on koondunud terve kollektiivi panuseks, mis väljendub ettevõtte kasumis.
Muidugi on siin võimalus, et ka seanahavedajad saavad tänu kolleegide pingutusele preemiat, kuid niisugused töötajad ei püsi ju kaua kollektiivis

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele