• OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 25.02.04, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Atonen lubab praamipileti hinna külmutada

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen lubab vähemalt oma valitsusaja lõpuni mitte tõsta mandri ja saarte vahelistel praamiliinidel pileti hinda.
Atonen lubab säästa aastas vähemalt 20?30 miljonit krooni, kui Saaremaa ja Hiiumaa liine hakkavad teenindama riigiettevõtted Tallinna Sadam ja Saarte Liinid, kirjutab Eesti Päevaleht.
Valitsus andis möödunud nädalal põhimõttelise nõusoleku, et 1. oktoobrist hakkab Lääne-Eesti saarte laevaühendust korraldama senise Saaremaa Laevakompanii (SLK) asemel riik. Tallinna Sadamale on antud kohustus teha vajalikud kalkulatsioonid ja koostada 1. märtsiks algne äriplaan. Ühe võimalusena kaalutakse laevaühenduste andmist sadamaid haldavale riigifirmale Saarte Liinid, kellelt hakkab teenust ostma Tallinna Sadam.
?SLK-l tuleb harjuda, et nende 10 aastat kestnud riigile tingimuste seadmine saab otsa,? ütles Atonen. ?Edaspidi hoiame kokku vähemalt 20?30 miljonit krooni aastas. Võin kinnitada, et vähemalt minu valitsemisaja lõpuni laevapiletite hinnad nendel liinidel ei tõuse.? Riik maksis SLK-le möödunud aastal Saaremaa ja Hiiumaa liinide teenindamise eest 86 miljonit krooni. Sel aastal soovitakse esialgseil andmeil anda ligi 100 miljonit krooni liinide käivitamiseks ehk laevade rentimiseks jm Tallinna Sadamale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?SLK rendib laevu samade omanikega seotud firmalt, mitte ei ole neid laevu ostnud. Kas seda nimetatakse bilansi läbipaistvuseks, kui me ei tea, kui palju nad rendi ja laevade ülalpidamise eest maksavad?? küsis Atonen. Kui riik võtab laevad pikaajalisele rendile, saavad tema sõnul kulud kontrolli alla. Minister ei nõustunud ka SLK esindajate varasemate väidetega, nagu ei piisaks riigil liinide käivitamiseks ajast.
Atoneni sõnul ei ole välistatud ka SLK-lt laevade rentimine, samas käib aktiivselt laevade otsimine välismaalt. Hiiumaa liinil soovib minister juba paari aasta pärast näha kaht uut laeva. Lisaks peaks mõlemal liinil sõidugraafik tihenema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele