• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,06%892,99
  • OMX Tallinn−0,53%2 070,14
  • OMX Vilnius0,36%1 203,95
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,21
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,06%892,99
  • OMX Tallinn−0,53%2 070,14
  • OMX Vilnius0,36%1 203,95
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,21
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • 13.04.04, 09:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Tallinna kesklinna sissesõidu võiks maksustada

Ülemaailmse ühistranspordi assotsiatsiooni (UITP) peasekretär Hans Rat ning direktor Brigitte Ollier soovitasid kehtestada Tallinnal kesklinna sissesõidu maks.
Tallinlaste hulgas ei ole ühissõidukid populaarsed, tipptundide ajal sõitu peetakse suureks katsumuseks ning võimalusel kasutatakse autot, kirjutab Eesti Päevaleht.
Brigitte Ollier: Londonis kehtestati autostumise vastu näiteks ülekoormatuse tasu. Viis naela (119 krooni) kasseeritakse kõikidelt juhtidelt, kes autoga kesklinna sisenevad. Maksu tulemusena on ühistranspordi paindlikkus ja kiirus Londonis tunduvalt kasvanud. Ma ei näe põhjust, miks Tallinnas ei võiks sellist maksu kehtestada.
Hans Rat (H.R.): Eesti majandus kasvab hoogsalt, Tallinna kinnisvarahinnad on laes, midagi on toimumas. Samas vilets ühistransport kiire majandusarengu tingimustes tähendab ülekoormatust, mis omakorda tähendab ajakadu ja saastatust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

H.R.: Sõidukid on normaalsest tunduvalt vanemad, peab uued ostma. Ka siinne piletisüsteem on pisut ajast ja arust. Ühistranspordivõrk kui selline on hea. Peamine erinevus teiste Euroopa linnadega võrreldes on see, et siin ei toeta riik ühistransporti. Loogiline oleks, et inimesed, kes tulevad väljastpoolt linna ning maksavad maksud linnast väljas, osaleks samadel alustel linna transpordi finantseerimises.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele