• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,66
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,66
  • 13.04.04, 09:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Tallinna kesklinna sissesõidu võiks maksustada

Ülemaailmse ühistranspordi assotsiatsiooni (UITP) peasekretär Hans Rat ning direktor Brigitte Ollier soovitasid kehtestada Tallinnal kesklinna sissesõidu maks.
Tallinlaste hulgas ei ole ühissõidukid populaarsed, tipptundide ajal sõitu peetakse suureks katsumuseks ning võimalusel kasutatakse autot, kirjutab Eesti Päevaleht.
Brigitte Ollier: Londonis kehtestati autostumise vastu näiteks ülekoormatuse tasu. Viis naela (119 krooni) kasseeritakse kõikidelt juhtidelt, kes autoga kesklinna sisenevad. Maksu tulemusena on ühistranspordi paindlikkus ja kiirus Londonis tunduvalt kasvanud. Ma ei näe põhjust, miks Tallinnas ei võiks sellist maksu kehtestada.
Hans Rat (H.R.): Eesti majandus kasvab hoogsalt, Tallinna kinnisvarahinnad on laes, midagi on toimumas. Samas vilets ühistransport kiire majandusarengu tingimustes tähendab ülekoormatust, mis omakorda tähendab ajakadu ja saastatust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

H.R.: Sõidukid on normaalsest tunduvalt vanemad, peab uued ostma. Ka siinne piletisüsteem on pisut ajast ja arust. Ühistranspordivõrk kui selline on hea. Peamine erinevus teiste Euroopa linnadega võrreldes on see, et siin ei toeta riik ühistransporti. Loogiline oleks, et inimesed, kes tulevad väljastpoolt linna ning maksavad maksud linnast väljas, osaleks samadel alustel linna transpordi finantseerimises.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele