Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Värbamiskulud näitavad värbamise efektiivsust

    Värbamine on väga oluline ettevõtte efektiivsuse juhtimisel, sest personal määrab keskmiselt 40% ettevõtte kuludest ja sageli 100% tuludest. Värbamiskulud jagunevad nelja kategooriasse.
    - Otsesed värbamiskulud on lihtsalt jälgitav kulukategooria. Need moodustuvad valdavalt sisseostetavatest teenustest: värbamismeedia, värbamiskonsultatsioonid, värbamismessidel osalemine, testide ning hindamiskeskuste kasutamine.
    Lihttöölise värbamine on võimalik ka otsekuludeta, riputades tööpakkumiskuulutuse kohalikku kauplusesse või värvates inimesi tööturuametis registreerunud töötute hulgast. Erialaspetsialisti otseste värbamiskulude suurusjärk on alates kolme tuhande kroonisest tööpakkumiskuulutusest kuni mitmesaja tuhande kroonise tippjuhi otsinguni ning sõltub ühest küljest värvatava positsiooni keerukusest ja teiselt poolt tööandja poliitikast ? kas kõike ise teha või professionaalset teenust osta.
    - Värbamistegevuse kaudsed kulud on ka suhteliselt hästi mõõdetav kulukategooria. Siia saab lugeda eelkõige oma personali tööaja, kasutatud vahendid, kommunikatsiooni ja reisikulu.
    Arvestades keskmist kandidaatide arvu ning personalijuhi keskmist kuupalka, saab siingi välja tuua keskmise suurusjärgu, mis on üksikvärbamisel 15 000?30 000 krooni.
    - Nn kasutamata võimaluse kulu värbamisel on kolmas kulukategooria (kutsutud ka ?alternatiivkuluks?, inglise keeles opportunity cost). See on nähtamatu kulu, mis tekib sellest, et värbamisprotsessi asemel oleks võinud teha midagi tulusamat. Näiteks kohtumisi võtmeklientidega.
    Kui müügidirektor teeb kokku 30 tundi intervjuusid 15 potentsiaalse kandidaadiga, peab ta selleks loobuma kuuest olulisest müügikohtumisest. Kuue müügikohtumisega oleks ettevõte saanud 2?3 lisatellimust ja sõltuvalt ärivaldkonnast võib suurkliendi lisatellimuse mõju ulatuda mõnekümnest tuhandest mitme miljoni kroonini. Vähendades võtmeisikute poolt värbamisele kulutatud aega ainult olulistele ja vajalikele tegevustele ning kaasates selleks tugistruktuure, saab ettevõtte juhtkond seeläbi luua kümnetes kordades rohkem lisaväärtust oma põhitegevuse kaudu.
    - Värbamise ebakvaliteedi kulul on suures plaanis kaks allikat: väärvärbamine ja värbamisviivitus.
    Väärvärbamise puhul värvatakse ametikohale sobimatu inimene. Varem või hiljem tuleb see inimene vabastada ning teha uus otsing. Sellisel juhul koosneb ebakvaliteedi kulu lisaks kordusvärbamisele ka valesti värvatud inimese vallandamiskuludest ning juhtkonna tegelemisest probleemse töötajaga. See kulu on juba suurusjärgus kolm kuni viis korda värbamise otsekulu ehk 30?150 000 krooni: vallandamiskulu, kahekordne värbamise otsekulu pluss neljakordne värbamise kaudne kulu.
    Nii väärvärbamisest kui ka juhtkonna otsustamatusest on põhjustatud ka värbamisviivituse kulu: ettevõte kaotab aega ja minetab võimalusi olla turul konkurentidest edukam.
    Võimalus hea töötajaga täiendavat resultaati saavutada on iga hetk olemas. Kui pole töötajat, pole ka eduvõimalust. Kui viieliikmelisest müügimeeskonnast üks inimene puudub, määrab see müügitulemusest viiendiku. Arvestades ettevõtte käiberentaabluseks 15% ning kulu-struktruurilt 60?70% püsikuludeks, siis kaotades 20% käibest kaotab ettevõte oma kasumlikkuse.
    Nii on võimalik värbamisviivituse abil ettevõte kahjumisse viia, samuti on seeläbi võimalik ka kasumit mitmekordistada. q
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.