• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.08.04, 12:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa Laevakompanii sihib laevaühendust Lätiga

Saaremaa Laevakompanii (SLK) ja Ventspilsi vabasadam töötavad Ventspilsi ja mõnda Saaremaa sadamat ühendava laevaliini alustamise nimel.
Proovireisi teeb SLK parvlaev Scania juba 20. augustil. Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul loodetakse regulaarse laevaliiklusega Ventspilsi ja Saaremaa vahel alustada 2005 aasta kevadel.
'Esimese reisi teeb Scania 20. augustil Roomassaarest, Ventspilsi sõit võtab sellest sadamast aega orienteeruvalt 4,5 tundi. Ventspilsi-Mõntu liin oleks atraktiivsem just läti turistidele, kelle jaoks Sõrve säär on üks lemmikkülastuskohti, samuti lüheneks laevaühendus kahe riigi vahel kolmele tunnile. Me töötame mõlema alternatiiviga,' sõnas Rihvk.Tema sõnul on täna veel vara rääkida, milline saab olema uue laevaliini graafik ja piletihinnad.
Ventspilsi vabasadama marketingi- ja arendusdirektori Igors Udodovsi sõnul näeb Ventspilsi Sadam sellistes projektides tulevikuks suurt potentsiaali, sest lisaks Kurzeme ja Ventspilsi elanikele avardab see ka Leedu turistide reisimisvõimalusi. ?Projekti elluviimiseks toimuvad sadamas ka juba mõningad rekonstrueerimistööd, nagu sadama rambi kohandamine liinil sõitma hakkava reisiparvlaeva vastuvõtmiseks?, rääkis Udodovs.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu Kuivastu-Virtsu liini teenindav parvlaev Scania võtab korraga peale kuni 400 reisijat ja 80 sõidukit. Septembris rendib SLK teise suurema parvlaeva St.Ola Islandi operaatorile.
Rihvki sõnul on välisfirmad huvi tundnud veel ühe suurema parvlaeva rentimise vastu. Tõnis Rihvki sõnul üritab laevakompanii maandada uute projektide kaudu riske, mis on seotud praamiliikluse lõppemisega käesoleva aasta septembris. Rihvki sõnul ei ole SLK pädev kommenteerima, kuidas praamiliiklust mandri ja Lääne- Eesti saarte vahel edasi korraldatakse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele