• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 26.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti ralli

Teboili reklaamis on nähtud vaeva leidmaks õiget ja sobivat reklaamiideed, millest eesti mees aru saaks ja mis talle meeldiks.
Sihtrühm on niisiis autojuhid ja mehed, kes omakorda jagunevad teatavasti kahte leeri: F1- ja WRC-mehed. F1 on juba konkurendi pärusmaa ja küllap on eestlasele hingelähedasem ikka rallisõit, nii et teemavalik tabab vähemasti üheksasse. Ka on päris mõnus vaadata koduselt tuttavlikku võsa aknast mööda vuhisemas ja oma küla mehi villast viskamas ? kaardilugeja räägib sirgete peal piloodile anekdooti.
Teisest küljest aga jagunevad needsamad mehed vähemalt kahte seltskonda: ühed, kes vaimustuvad blondi-naljadest ja teised, kes nii väga mitte. Reklaami tegijad näivad lähtuvat teadmisest, et esimesed on sihtrühmas selges ülekaalus. Kas siis iga mees muutub autorooli istudes lõõpivaks jõmmiks? Ei usu, siin on tegemist kunstilise liialdusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mulle tundub, et blonditasandi sage pruukimine ? mitte ainult reklaamides, vaid ka muus meedias ? kahandab sellise teksti teravust. Ka Teboili reklaamis.
Nagu anekdootidega ikka, kui üks kuuldud, tahaks kohe uut saada. Mina olen reklaami juba kaks korda näinud, kas kolmandal korral kuulen juba uut lugu? Kui kuuleksin, üllatuksin meeldivalt.
Trükireklaam on hea, atraktiivne pilt ja selge lubadus: mootoriõli kasutamiseks ekstreemsetes oludes. Selle kõrval telereklaami vaadates paistab silma vastuolu, et too sõit väga ekstreemne polegi, kui seda naljaga pooleks võetakse.
Kokpitikaamera pilt WRC rallilt on ikka palju võimsam ja dramaatilisem oma alt üles rakursi ja lainurga moonutustega. Teboili klipis on tegu keskmiselt kõrguselt filmitud keskmise naljaga keskmisel kiirusel. Kas eelnevat kompenseerib toote keskmine hind?
See, et klipis toodet ei näidata ja sellest otse ei räägita, on minu meelest puudus. Mõtteline seos tootekategooriaga on küll olemas, kuid liiga kauge. Infot jääb väheks, et kujundada vaataja peas piisavalt usaldusväärne kujutlus Teboili mootoriõlidest.
Teboili trükireklaamis on puändiga pilt. Samaväärset suurt pauku igatsenuks ka teleklippi visuaalselt kaunistama. Oleks ikka võinud auto selle nalja peale paar korda üle katuse keerata, oleks nii tegijatel kui ka nägijatel, mida meenutada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele