Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti ralli
Teboili reklaamis on nähtud vaeva leidmaks õiget ja sobivat reklaamiideed, millest eesti mees aru saaks ja mis talle meeldiks.
Sihtrühm on niisiis autojuhid ja mehed, kes omakorda jagunevad teatavasti kahte leeri: F1- ja WRC-mehed. F1 on juba konkurendi pärusmaa ja küllap on eestlasele hingelähedasem ikka rallisõit, nii et teemavalik tabab vähemasti üheksasse. Ka on päris mõnus vaadata koduselt tuttavlikku võsa aknast mööda vuhisemas ja oma küla mehi villast viskamas ? kaardilugeja räägib sirgete peal piloodile anekdooti.
Teisest küljest aga jagunevad needsamad mehed vähemalt kahte seltskonda: ühed, kes vaimustuvad blondi-naljadest ja teised, kes nii väga mitte. Reklaami tegijad näivad lähtuvat teadmisest, et esimesed on sihtrühmas selges ülekaalus. Kas siis iga mees muutub autorooli istudes lõõpivaks jõmmiks? Ei usu, siin on tegemist kunstilise liialdusega.
Mulle tundub, et blonditasandi sage pruukimine ? mitte ainult reklaamides, vaid ka muus meedias ? kahandab sellise teksti teravust. Ka Teboili reklaamis.
Nagu anekdootidega ikka, kui üks kuuldud, tahaks kohe uut saada. Mina olen reklaami juba kaks korda näinud, kas kolmandal korral kuulen juba uut lugu? Kui kuuleksin, üllatuksin meeldivalt.
Trükireklaam on hea, atraktiivne pilt ja selge lubadus: mootoriõli kasutamiseks ekstreemsetes oludes. Selle kõrval telereklaami vaadates paistab silma vastuolu, et too sõit väga ekstreemne polegi, kui seda naljaga pooleks võetakse.
Kokpitikaamera pilt WRC rallilt on ikka palju võimsam ja dramaatilisem oma alt üles rakursi ja lainurga moonutustega. Teboili klipis on tegu keskmiselt kõrguselt filmitud keskmise naljaga keskmisel kiirusel. Kas eelnevat kompenseerib toote keskmine hind?
See, et klipis toodet ei näidata ja sellest otse ei räägita, on minu meelest puudus. Mõtteline seos tootekategooriaga on küll olemas, kuid liiga kauge. Infot jääb väheks, et kujundada vaataja peas piisavalt usaldusväärne kujutlus Teboili mootoriõlidest.
Teboili trükireklaamis on puändiga pilt. Samaväärset suurt pauku igatsenuks ka teleklippi visuaalselt kaunistama. Oleks ikka võinud auto selle nalja peale paar korda üle katuse keerata, oleks nii tegijatel kui ka nägijatel, mida meenutada.