Kokku on firmal üle 50 kalli masina, kõige tavalisemad neist maksavad kolme miljoni ringis. ?See pole nagu luud, et ostad poest, kasutad ja siis kannad maha,? võrdles Kink.
Teine Eesti kapitalil ettevõte Jaakson & Ko tänavu olulisi investeeringuid ei teinud, kuid aasta tuleb sellegipoolest eelmistest viletsam. ?Tööde mahud jäid veidike väiksemaks,? ütles firma juht ja omanik Jüri Jaakson. ?Otsime uusi piirkondi ja ka tegevusalasid, mõtleme prügiveole ning plaanime osaleda ka vastavatel riigihangetel.?
Kingi sõnul ongi selle ala põhiline probleem lühikesed lepingud ja suured investeeringud. Neli aastat on maksimaalne aeg, milleks ühe hankega lepingu saab. Ta väidab, et selle ajaga investeeringuid tagasi ei tee, Soomes näiteks plaanitakse just selle tõttu võimaldada kuni seitsmeaastasi lepinguid.
?Ja konkurents on meil vinge. Neli firmat võitlevad iga lepingu eest,? lisas Kink.
Kui Tallinnas on lepingud paigas, siis Tartus lõpevad olemasolevad lepingud selle aasta lõpuga. Uue hanke, mille võitsid Tänavapuhastus ja AS Teho, on ülejäänud kaks konkurenti aga vaidlustanud.
Jaaksoni sõnul püüavad kõik firmad just Tallinnas tööd saada. Mustamäge, Haaberstit ja Põhja-Tallinna teenindav Jaakson & Ko proovis saada lepingut ka Tartus, kuid juhi sõnul ei olnud lootused eriti suured. Ta lubab hanke üle vaidlemisel siiski kasvõi kohtuni välja minna. Seni aga tuleb lisakäivet saada Põltsamaal, Viljandis ja Pärnus töötamisega.
Mis saaks kalli masinapargi soetanud ettevõttest, kui mõned olulised lepingud äkki saamata jääksid? ?Ma ei taha sellele mõeldagi,? ohkas Kink. ?Aga õnneks ei ole ühelgi firmal praegu sellist jaksu, et terve Eesti ära katta. Ja uusi tulijaid ka ei paista.?
Viimane asi, mida puhastusfirmad ootavad, on lumerohke talv. Nii Tallinnas kui Tartus teenib puhastaja konstantse summa kuus, mille eest tänavad korras tuleb hoida. Kingi sõnul jäädakse igal talvel kokkuvõttes miinusesse, mis suveperioodil tagasi tuleb teenida.