• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 09.11.04, 08:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Koidula piirijaam hirmutab poliitikuid

Eesti Raudtee võib nurjata poole miljardi kroonini küündiva euroabi Koidula piiripunkti ehitamiseks, väidavad Reformierakonna poliitikud.
Eesti taotleb Euroopa Komisjonilt toetust, et ehitada Põlvamaale Koidulasse raudteetollijaam, sest praegu kontrollitakse Venemaalt saabuvaid ronge Tartus mitmekümne kilomeetri kaugusel piirist, kirjutab Postimees.
Eelmisel kolmapäeval ütles eksmajandusminister Meelis Atonen Põlvamaa ajalehele Koit, et tähtsa raudteetollijaama ehitamine on veninud, sest Eesti Raudtee eelistab Euroopa abirahaga enda omandit suurendada, selle asemel et Eesti riik rajaks piiripunkti.
«Kui kellelgi on hirmus soov, et Eesti ei liituks Schengeni viisaruumiga, võib selle asjaga jamada kümme aastat,» lisas Riigikogu aseesimees Rein Lang.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raha taotlemine Koidula piiripunkti ehitamiseks Euroopa Komisjonilt tuleb peatada, kui Eesti Raudtee ei nõustu selle kuu lõpuks majandusministeeriumi seisukohaga tollijaama rajamiseks, kõlas eelmisel nädalal ministeeriumis ringelnud seisukoht.
Eesti Raudtee keeldus vaidlusi Koidula piirijaama ehitamise üle kommenteerimast. «Me vastame kõigile riigi küsimustele peagi, kuid peame selleks ootama ära oma nõukogu istungi, mis on detsembris,» ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv.
Eile näitasid ametnikud Reformierakonna juhtpoliitikute väljendatud hirmude alusetust.
«Läbirääkimistel on kõrbelõhna tunda, kuid praegu pole keegi huvitatud sellest lõket paisutama,» ütles majandusministeeriumi asekantsler Andres Tint. «Koidula piirijaama ehitamine pole veninud, sest Euroopa Komisjon alles kaalub finantseerimisotsust.»
Pärast rahastamisotsuse langetamist jääb Tindi sõnul Eestile kaks aastat aega ehituse alustamiseks, mille jooksul jõuab praegused vastuolud siluda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele