Eesti Raudtee võib nurjata poole miljardi kroonini küündiva euroabi Koidula piiripunkti ehitamiseks, väidavad Reformierakonna poliitikud.
Eesti taotleb Euroopa Komisjonilt toetust, et ehitada Põlvamaale Koidulasse raudteetollijaam, sest praegu kontrollitakse Venemaalt saabuvaid ronge Tartus mitmekümne kilomeetri kaugusel piirist, kirjutab Postimees.
Eelmisel kolmapäeval ütles eksmajandusminister Meelis Atonen Põlvamaa ajalehele Koit, et tähtsa raudteetollijaama ehitamine on veninud, sest Eesti Raudtee eelistab Euroopa abirahaga enda omandit suurendada, selle asemel et Eesti riik rajaks piiripunkti.
«Kui kellelgi on hirmus soov, et Eesti ei liituks Schengeni viisaruumiga, võib selle asjaga jamada kümme aastat,» lisas Riigikogu aseesimees Rein Lang.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raha taotlemine Koidula piiripunkti ehitamiseks Euroopa Komisjonilt tuleb peatada, kui Eesti Raudtee ei nõustu selle kuu lõpuks majandusministeeriumi seisukohaga tollijaama rajamiseks, kõlas eelmisel nädalal ministeeriumis ringelnud seisukoht.
Eesti Raudtee keeldus vaidlusi Koidula piirijaama ehitamise üle kommenteerimast. «Me vastame kõigile riigi küsimustele peagi, kuid peame selleks ootama ära oma nõukogu istungi, mis on detsembris,» ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv.
Eile näitasid ametnikud Reformierakonna juhtpoliitikute väljendatud hirmude alusetust.
«Läbirääkimistel on kõrbelõhna tunda, kuid praegu pole keegi huvitatud sellest lõket paisutama,» ütles majandusministeeriumi asekantsler Andres Tint. «Koidula piirijaama ehitamine pole veninud, sest Euroopa Komisjon alles kaalub finantseerimisotsust.»
Pärast rahastamisotsuse langetamist jääb Tindi sõnul Eestile kaks aastat aega ehituse alustamiseks, mille jooksul jõuab praegused vastuolud siluda.