Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendihaldussüsteem pole igas firmas hädavajalik

    Client Realtionship Management ehk eesti keeli kliendihaldus peidab enda taga suhtumisi, teooriaid, arvamusi, tehnilisi lahendusi jne. Suurettevõttes on sellise süsteemi olemasolu kriitiline ja sellesse tuleb investeerida inimesi, aega ning raha. Väikeettevõttes reeglina suure süsteemi omamine otstarbekas ei ole.
    CRMi ideoloogia kasvulava on kiirelt arenevad väikefirmad, kes vaevlevad otsustusraskustes. Millise süsteemi kasuks otsustada, kui ei tea, kui kiirelt arenguvajadus peale tuleb? Turg on muutuv ja samuti CRM-lahenduste pakkujate hinnaskeemid. Otsus ongi raske.
    Kui personalijuhile antakse ülesanne otsida ettevõttesse uusi inimesi, on esmatähtis tunda väga hästi ettevõtte juhti. Sama toimub ka CRMi poliitikate ja suhtumiste kujundamisel ettevõttes. Nagu iga juht koondab enda ümber teatud tüüpi inimesi, nii valivad juhid ka riskide maandamiseks neile kõige sobivamaid meetodeid.
    CRM ei ole oma olemuselt miski muu kui riskimaandamismeetod. CRM võib ettevõttes tähendada ka seda, et klientidele öeldakse alati ?jah, lugupeetud klient? või hoopis seda, et ?saatke meile e-kiri, alles siis me käsitleme teie teemat?.
    Kas teha panus inimeste mälu ja omavahelise suhtluse või tehnilise lahenduse peale, on ülesande lahenduse tehniline osa. Klientidega seotud infot saab hallata ka muudel meetoditel. Üheks selliseks on näiteks koosolekud ja staatusraportid. Väga ülevaatlik on finantside kohta käivat infot vahetada ja analüüsida läbi kassavoo, kasumiaruande ja bilansi.
    Kommunikatsiooniriske saab maandada mitmeti. Vaatleme siin kahte levinumat: koosolek vs CRM/intranet. Loomult on nad põhimõtteliselt erinevas suunas toimivad: koosolek on info jagamiseks ja CRM info piiramiseks. Intranet omakorda ettevõttesisese kommunikatsiooni juhtimiseks.
    Koosolekutel pole häda midagi, kui nende kestus on mõistlik ning tulemuseks on teadlikkuse tõus ja/või otsused. Probleemiks on pigem koosolekud, mida kõik peale juhtide defineerivad mõttetuteks, sest juhi organiseeritu ei jõua töötajateni.
    Staatusraportite vormis koosolekud on enamiku töötajate jaoks samuti mõttetud, kui neid tehakse liiga tihti ning teadlikkuse tõus ei vii ühegi otsuseni.
    Kliendihaldussüsteemi suurim puudus on süsteemse info kättesaadavus, mis on teisalt ka selle suurim eelis.
    Pärast viimast autori läbi viidud uuringut CRMi juurutanud ettevõtete seas ütles 80% vastanuist: käive jäi samaks, kasum tõusis. Ära langesid n-ö halvad kliendid ja asemele leiti uusi. Lisaks avastati müügipotentsiaali vanades klientides. Tänu info süstematiseeritud ja kiiremale liikumisele olid muutunud ka koosolekute teemad fokuseeritumaks.
    Sellele küsimusele on vastuseid sama palju kui maailmas inimesi. Kõik vastused on omast kohast õiged. Rootsis olla näiteks levinud suhtumine: kui sa tahad pikka ja edukat karjääri, ära otsusta. Otsused delegeeritakse neile, kes asjast midagi ei mõista ja seega ka ei ole vastutusvõimelised. Kui suures ettevõttes on nii veel võimalik, siis keskmistes ning väiksemates ettevõtetes ei ole selline käitumismall kasutatav.
    Kui ettevõttes on juurutatud ka ?õnnetuseks? CRM-süsteem, on selle kaudu näha, kes tegelikult asjade üle otsustab ja kes peaks otsustama. Vastutada saab see, kes otsustab.
    Kui ka ettevõtte tegevjuht ei saa otsustada, siis vastutada selle eest, et CRMi poliitika ja süsteem oleks ettevõttes juurutatud, ei saa tema mitte. Mis tahes süsteemi saab ettevõttesse juurutada vaid siis, kui juhtkond ja muu meeskond on selles ühel meelel. Aga alati võib ka jõuga kõike kehtestada või takistada...
    Õigeim lahendus ongi just see, mis toob ettevõttele kasumit, hoiab omanikud ja töötajad rahulolevatena ning arenevatena, garanteerib ettevõttele jätkusuutlikkuse läbi suureneva töömahu ja kliendibaasi. Õige on see, mis tundub õige. Juhi ümber koondub vastav töötajaskond, kes hindab samu põhimõtteid. Omasugused otsivad ikka omasuguseid või siis erinevaid, keda on lihtne ära kasutada ja kes vastu ei hakka.
    Kliendihaldussüsteem on õige valik, kui ettevõttes on selge ja läbipaistev juhtimissüsteem ja ollakse huvitatud info kiirest käitlemisest. q
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.