• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 16.12.04, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Sajandik Eesti toidust müüakse kaupluse oma kaubamärgi all

Erinevalt mitmest Kesk-Euroopa riigist kannab Eesti poodides kaupluse enda kaubamärki vähem kui sajandik siinsest tootevalikust.
Enim müüakse private label?i ehk kauba ostja ehk poe kaubamärgi all tooteid Suurbritannias, ?veitsis ja Saksamaal. Näiteks viimatimainitud riigis küünib nende osa 35 protsendini kõigist toidukaupadest ning kasvab väga kiiresti. Seda eelkõige tänu Aldi ja Lidli poekettidele, kes hoiavad sel viisil oma hinnataset madalal, kirjutab Postimees.
Poe kaubamärgi all müüdavad toiduained maksavad teistest vähem eelkõige seetõttu, et tootjad ei pea seda reklaamima ? poeketid ostavad neilt otse väga suuri koguseid.
Eestis kasutab oma kaubamärke näiteks Kesko, mille Säästumarketitest ja Citymarketitest leiab ECO ja EuroShopperi nime all müüdavat kaupa. Omad tooted on ka Selveril, mille nime all leiab vett, küpsetisi ja maiustusi. Ka Luxuse kohv on tegelikult ostja kaubamärgi toode, sest selle tellijaks on Rootsi kaubandushiid ICA ning valmistajaks Pauligi tütarfirma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Leedu kaubandushiiule VP Market kuuluv T-Marketite kett toob Eestisse ligi 400 omanimelist kaupa. VP Marketi Eesti pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul aitab oma kaubamärk toodete hindu kuni kümnendiku võrra madalamal hoida.
TNS Emori projektijuhi Lele Aaki sõnul on ostja kaubamärk Eestisse jõudnud alles viimastel aastatel. Mujal maailmas on neid kasutatud juba üle 30 aasta. Aak hindas, et kui praegu moodustavad poe kaubamärgi all müüdavad tooted Eestis vähem kui ühe protsendi, siis selles vallas näiteks Saksamaaga sama taseme saavutamine võtab aega. «Teistes riikides on selline areng võtnud aastakümneid ning nii ei saa see meilgi ülikiiresti toimuda,» lausus ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele