Erinevalt mitmest Kesk-Euroopa riigist kannab Eesti poodides kaupluse enda kaubamärki vähem kui sajandik siinsest tootevalikust.
Enim müüakse private label?i ehk kauba ostja ehk poe kaubamärgi all tooteid Suurbritannias, ?veitsis ja Saksamaal. Näiteks viimatimainitud riigis küünib nende osa 35 protsendini kõigist toidukaupadest ning kasvab väga kiiresti. Seda eelkõige tänu Aldi ja Lidli poekettidele, kes hoiavad sel viisil oma hinnataset madalal, kirjutab Postimees.
Poe kaubamärgi all müüdavad toiduained maksavad teistest vähem eelkõige seetõttu, et tootjad ei pea seda reklaamima ? poeketid ostavad neilt otse väga suuri koguseid.
Eestis kasutab oma kaubamärke näiteks Kesko, mille Säästumarketitest ja Citymarketitest leiab ECO ja EuroShopperi nime all müüdavat kaupa. Omad tooted on ka Selveril, mille nime all leiab vett, küpsetisi ja maiustusi. Ka Luxuse kohv on tegelikult ostja kaubamärgi toode, sest selle tellijaks on Rootsi kaubandushiid ICA ning valmistajaks Pauligi tütarfirma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Leedu kaubandushiiule VP Market kuuluv T-Marketite kett toob Eestisse ligi 400 omanimelist kaupa. VP Marketi Eesti pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul aitab oma kaubamärk toodete hindu kuni kümnendiku võrra madalamal hoida.
TNS Emori projektijuhi Lele Aaki sõnul on ostja kaubamärk Eestisse jõudnud alles viimastel aastatel. Mujal maailmas on neid kasutatud juba üle 30 aasta. Aak hindas, et kui praegu moodustavad poe kaubamärgi all müüdavad tooted Eestis vähem kui ühe protsendi, siis selles vallas näiteks Saksamaaga sama taseme saavutamine võtab aega. «Teistes riikides on selline areng võtnud aastakümneid ning nii ei saa see meilgi ülikiiresti toimuda,» lausus ta.