• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 04.01.05, 07:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Riiklik kütusevaru viiakse odavaks hoiustamiseks Rootsi

Eesti paigutab julgeolekuvaruna käsitletava bensiini ja diislikütuse Rootsis asuvatesse mahutitesse, sest see tuleb kodumaal hoiustamisest tunduvalt odavam.
Euroopa Liidu ees võetud kohustuste järgi peab Eesti soetama 2010. aastaks vedelkütuse tagavara, mis rahuldab vähemalt 90 päeva tarbimisvajaduse. Alanud aasta lõpuks peab reservis olema 15 päeva varu praeguse viie päeva varu asemel, kirjutab Eesti Päevaleht.
Autokütust välisriikidesse ladustama sunnib riiki ennekõike vabade mahutite krooniline defitsiit. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Martin Jas?ko sõnul tuleks vastasel juhul Eestisse ehitada juurde kalleid mahuteid ja rajada hulgaliselt uusi hoiustamiskohti. ?Investeeringud maksaks siis kinni lõpptarbijad,? selgitas ta. Rootsis on aga hoiustamiskulud 3-4 korda väiksemad.
Ministeeriumi analüüsi kohaselt võidavad tavatarbijad uue süsteemi loomisest tulevikus umbes 15 senti bensiiniliitri kohta, mis teeb kolme kuu varude olemasolu korral aastas ligi 150 miljonit krooni kokkuhoidu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kütuse piiri taga hoidmisse suhtub ülimalt skeptiliselt Rahvaliidu aseesimees Tiit Tammsaar. ?Talupojamõistus ütleb, et mis oma õue peal, see oma õue peal. Annaks jumal, et meil siin põhjalaiustel ei juhtuks midagi nii kohutavat kui India ookeanis,? ütles Tammsaar.
Tammsaare sõnul võib hädaolukorras tekkida probleeme ka kütuse operatiivse Eestisse toimetamisega. ?Vähemalt riske tuleks hajutada ja osa kütusest Eestisse jätta,? pakkus ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele