• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 19.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna ja Helsingi transpordi ühine kava ootab rahastamist

?Ühe piletiga Tamperest Tartusse sõitmine ei tohiks olla lihtsalt unistus, vaid olemasolevale koostööprojektidele järgnevate algatuste ja arenduste reaalne tulemus,? rääkis MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio projektijuht Katri-Liis Lepik. Tema sõnul on praegu veel vara rääkida täpsest piletihinnast. Ta loodab, et suudetakse siiski nii palju kokku hoida, et piletihind kujuneb suhteliselt odavamaks kui praegu. Tegelikkuseks võib ühine transpordisüsteem saada aga alles 10 aasta pärast.
Hetkel on Tallinna, Helsingi, Harjumaa ja Uudenmaa (Helsingi ümbrus) transpordisüsteemide ühtlustamine väga varajases staadiumis. Käima on lükatud projekt ?Pilet ? piireületav ühistranspordivõrgustik ja piletisüsteem?, mille eesmärk on luua ühistranspordi ühtse planeerimise, korraldamise, turustamise ja kasutamise alused. Projektis osalevad regionaalarengut edendav MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio, Harju maavalitsus, Tallinna­ transpordi- ja keskkonnaamet,­ MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus ning Soome poolt Pääkaupunkiseudun Yh­teistyövaltuuskunta. Viimane arendab Helsingi pealinna piirkonna ühistransporti.
Projekti eelarveks on 4,42 miljonit krooni, millest 2,9 miljonit taotletakse ELi regionaalarengu fondist. Projekti rahastamisotsus tehakse 8. märtsil. 10 protsendi ulatuses loodetakse saada raha Eesti siseministeeriumilt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Projekti praeguses faasis on tegemist uuringutega ning konkreetsete tegevuskavade-strateegiate arendamisega, samuti on kavas välja töötada ühendatava piletisüsteemi tarkvara alused,? sõnas Katri-Liis Lepik. Projekti algatajate eesmärk on parandada ühistransporti kasutavate reisijate mugavust, samuti on seatud sihiks autotranspordi kasvu aeglustamine.
Lepik arvas, et Soome poole suurem huvi võiks olla seotud Helsinki ja Tallinna pealinnapiirkondade ühtse piletisüsteemi väljatöötamine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele