• OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,22%6 088,54
  • DOW 30−0,08%44 730,25
  • Nasdaq 0,59%19 817,43
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%106,22
  • OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,22%6 088,54
  • DOW 30−0,08%44 730,25
  • Nasdaq 0,59%19 817,43
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%106,22
  • 18.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksojuhtide töö saab karmimad reeglid

Taksoveo kvaliteedi kohta on teinud märkusi nii linna saabunud külalised kui ka taksojuhid ise, ütles infopäeva moderaator, Tallinna transpordiameti juhataja Eno Saar.
Kvaliteedi parandamiseks kavatseb linnavalitsus Tallinna transpordiameti kaudu taksoveo eeskirja muuta. Uut eeskirja on arutanud linnamajandus-, tarbijakaitse- ja õiguskomisjon.
?Oluline on see, et linnal kippus meelest minema, et taksondus on osa ühistranspordist,? selgitas taksoveo kvaliteedi parandamise tagamaid Tallinna abilinnapea Kaupo Reede.
Transpordiameti linnatranspordi osakonna juhataja Eero Aarniste ütles, et taksoveo eeskirjas loodetakse teha kaks olulist muudatust. Esimeseks suuremaks uuenduseks on teenindajakaardi vormi määratlemine. Praegu antakse taksojuhtidele välja sõidukikaarte, mis Aarniste sõnul tähendab seda, et kliendi jaoks istub takso roolis tundmatu isik. ?Kui aga klient teab, kes teda linnas ringi sõidutab, siis on tagatud ka kvaliteetsem teenus,? rääkis Aarniste. Ta lisas, et peale selle hoitaks nii ära Tallinnas mitte registreeritud taksojuhtide isetegevus.
Teiseks tahetakse kindlalt fikseerida hinnakirja vorm. Tulevikus soovib transpordiamet ära hoida olukorda, kus klient peab orienteeruma neljatulbalises hinnarägastikus. Aarniste tõi näiteks ühe takso hinnakirja, kus on eristatud kuus tunnitasu hinnaga kuni 600 krooni. Selle vältimiseks, hakkab kehtima kord, kus hinnakirjas on määratud sõidu alustamise tasu, tunnihind ja kilomeetri hind. Kilomeetri hinnas võib välja tuua küll päevase ja öise tariifi. Hindade suuruse määrab endiselt ettevõtja, kuid kliendil peab Aarniste sõnul olema silme ees selge hinnakiri.
1988. aastast taksot juhtinud füüsilisest isikust ettevõtja (FIE) Ants Mäemets kinnitas, et tema suuri ümberkorraldusi oma hinnakirjas tegema ei pea, sest see on tal ikka kolmerealine olnud. Taksojuhi sõnul on konkurents taksoveo turul praegu väga tihe. Mäemets on taksojuht põhitöö kõrvalt, vedades päevas 3?4 klienti. Erilisi hiigelkasumeid ta oma sõnul ei teeni, aga ots otsaga tuleb siiski kokku.
Eero Aarniste ütles, et paljude füüsilisest isikust ettevõtjatest taksojuhtide seis on kehv, sest ei ole täit arusaama ametiga kaasnevatest kohustustest. Aarniste sõnul ei pidanud näiteks paljud neist teadma, et FIE saab ise enda pakutavale teenusele sobivad tariifid määrata.
ASi Tulika Grupp tegevjuht Anne Rebane ütles, et kogu Tallinna taksondus on käesolevaks hetkeks FIE-keskselt üles ehitatud. FIEsid on taksoveo puhul Rebase sõnul kasulikum kasutada töö spetsiifika pärast. Kuna taksojuht valib ise oma tööaja, saab ta paindlikult opereerides nõudluse ja pakkumise tasakaalus hoida, rääkis Rebane. ?Taksojuht on meie jaoks äripartner, kes taksoteenust pakub ja majanduslikult iseseisvana kindlasti efektiivsemalt majandab,? võttis Rebane kokku taksofirma suhte FIEdega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 10:36
Eestis sotsiaalkindlustussüsteemi looma asudes pandi plaanid paika Siim Kallase köögis
Lisatud interaktiivne kaart Läänemereriikide tänase olukorraga töötuskindlustussüsteemis
Täna näib mõeldamatu tegutseda ja töötada riigis, kus puudub töötukassa ning töötuskindlustus. Ometi kaheldi veel paar aastakümmet tagasi Eestis sotsiaalsüsteemi rajama asudes selle vajalikkuses sügavalt. Veenmist, et tegu on tõesti olulise asjaga, oli selle algatajatel omajagu.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele