Aeg, kus arendaja ostis lihtsalt tüki põllumaad, jagas kruntideks ning müüs tükkhaaval hiiglasuure kasuga maha, on jäädavalt läbi saanud.
Eduka müügi jaoks peab eramurajooni rajamine olema korralikult läbi mõeldud ning kasuks tuleb ka mingi tõmbenumber, mis teda konkurentidest eristaks.
Lage plats ilma kõrghaljastuse, teede või valgustuseta ei müü ka keskmisest oluliselt madalama hinnaga. Krundi ostja oskab juba arvestada, kui palju lisakulusid tal hiljem lisandub, kui kogu infrastruktuur alles rajamata.
Odavaimast hinnaklassist krundi ostjale on ju hilisemad lisakulud veelgi vähem taskukohased. Seetõttu hakatakse eelistama juba välja kujundatud eramurajooni. Seda näitab ka aastaid tagasi kosmiliste hindadega turule toodud Merirahu elamurajoon Tallinnas vabaõhumuuseumi kõrval. Üle miljoni krooni maksvad krundid tundusid mõni aasta tagasi sedavõrd kallid, et ostjaid leidus vaid üksikuid ja sedagi peamiselt välismaalaste hulgast. Nüüd kinnitavad arendajad, et lõviosa krunte on müüdud ning loodavad aasta lõpuks müügile kriipsu alla tõmmata. Milles siis asi? Merirahu on üks kõige terviklikuma ja paremini väljatöötatud infrastruktuuriga uuseramurajoon Tallinnas. Seda kinnitavad ka konkurendid.
Ehkki hinnad on ka tänases turusituatsioonis küllaltki kõbedad. Maksab ju keskmine krunt poolteist miljonit krooni, mille eest mõnes teises kohas saab krundi koos majaga, siis on huvitav täheldada, et viimasel aastal on Merirahusse ostjate hulgas hoopis rohkem eestlasi kui varem.
Nagu arendaja kinnitab, on tegu ostjatega, kes soovivad kodu pikaks ajaks, mitte noorte peredega, kes plaanivad kümne aasta pärast kodu vahetada.
Nemad on nõus elukeskkonna eest rohkem maksma.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.