• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 15.06.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suhkrut varuti kooskõlas seadusega

Rõõmustav on, et riigikontrolli suhkruauditis on hoidutud ettevõtjate tavapärasest siunamisest. Selle asemel on välja toodud, et seadusandjal puudus mõistlik põhjus üleliigse laovaru seaduse (ÜLTS) avaldamiseks alles 27.04.2004 ja jõustamiseks 1.05.2004, kui probleem oli teada Euroopa Komisjoni 10.11.2003 määruse nr 1972/2003 vastuvõtmise järel ja täiesti selge 14.01.2004 määruse nr 60/2004 kehtestamisel.
Riigikontrolör osutab põhjendatult, et ÜLTSi õigeaegne vastuvõtmine oleks tõenäoliselt vähendanud suhkruvaru ja kohtuvaidluste hulka. Kuigi probleemi tekitas riik, mitte ettevõtjad, olen seisukohal, et praeguses olukorras ei aita konkreetsetele ametnikele näpuga näitamine.
Riigikontrolör osutab, et enamik ettevõtjaist on vaidlustanud üleliigse suhkruvaru koguse määramise otsused. Siit tulenevalt hakatakse vaidlustama ka üleliigse laovaru tasu maksuotsuseid. Riigikontrolör kahtleb põhjendatult ettevõtjatelt tegelikult kättesaadavas laovarutasus. Ettevõtjatel on arvestatavad võimalused tugineda õiguskindluse ja õigus­pärase ootuse printsiipidele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Leian, et täitevvõimul tasuks enne ettevõtjate paindumatut ründamist tõsiselt kaaluda paratamatult kaasnevate vaidluste ebaselgeid perspektiive ja reaalselt kättesaadavat rahahulka. Teiselt poolt kohtulike ja kohtuväliste menetlustega kaasnevaid kulusid, samuti vältimatut õiguskindluse ja riigi usaldusväärsuse kahjustamist. Riik ei peaks iseenda tegematajätmiste eest sanktsioneerima ettevõtjaid, kes tegutsesid kooskõlas tol ajal kehtinud seadustega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele