Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennufirma Ryanair kinnitas huvi Eesti vastu
?Oleme rääkinud mitmete lennujaamadega Ungaris. Kokkulepet veel ei ole, aga küll tuleb,? ütles Ryanairi asedirektor Michael Cawley teisipäeval Bratislavas pressikonverentsil. ?Samuti peame kõnelusi Malta, Eesti, Sloveenia ja Küprose lennujaamadega,? jätkas ta. Oktoobrist alustab Ryanair lende Slovakkia pealinnast Londonisse, Milanosse ja Frankfurti.
Lennuameti peadirektori asetäitja Rein Porro ütles, et tema kuuleb Ryanairi plaanist Eesti turule tulla esimest korda. ?Igal juhul meie ametis pole keegi sellise jutuga käinud.?
Tallinna Lennujaama turundusdirektor Eduard Tüür ütles, et naasis just Kopenhaagenist Euroopa lennufirmade ja lennujaamade iga-aastaselt konverentsilt, kus viibisid ka Ryanairi esindajad, kuid nad ei avaldanud mingit märki eestlastega ühenduse võtmiseks. ?Ka konverentsil polnud sel teemal juttu,? lisas ta.
Tüüri sõnul on aga Ryanairiga olnud siia tulekust juttu veidi rohkem kui aasta tagasi. ?Nad soovisid lennujaama maksude osas eritingimusi, mida meil ei olnud võimalik pakkuda, ja jutt jäi tollal katki,? rääkis Tüür. Samas ei pannud ta Ryanairi huvi siinse kasvava lennundusturu vastu imeks. Nimelt on viimasel kahel aastal see suurenenud kolmandiku võrra. Mõju avaldas ka eelmisel aastal Tallinna lendama hakanud easyJet, kellel on nüüd Tallinna Lennujaamas 12,6% suurune turuosa.
Tüüri sõnul on Tallinna Lennujaam huvitatud igast uuest lennufirmast, kui see on valmis lendama teistega võrdsetel tingimustel.
Küsimusele, kui kiiresti saaks uus firma lendama hakata, vastas ta: ?Kui meie tingimused on vastuvõetavad, võiksime pärastlõunal lepingule alla kirjutada ja õhtul juba esimest lendu teenindama hakata.?
Pärnu Lennujaama juhatuse esimees Erki Teemägi ütles, et on valmis vastu võtma iga lennufirma, kui see oma rahakotiga tuleb. Nimelt vajab lennujaam suurema liiniliikluse käivitamiseks mahukaid investeeringuid. Ryanair pole aga seni oma esindajaid Pärnusse saatnud. Tallinna Lennujaama turundusjuht Eduard Tüür ei pidanud Euroopa suurima odavlennufirma mõnda Eesti väikelennujaama tulekut tõenäoliseks.
Euroopa suurim odavlennukompanii Ryanair plaanib tuleval aastal oma reisijate arvuks 42 miljonit, tänavu on sihiks seatud 35 miljonit. Mingeid plaane lisada pileti hinnale eraldi kütusemaks või pileti hindu tõsta Ryanairil esialgu pole.
Mullu Tallinna reise alustanud odavlennufirma easyJet on tõstnud hüppeliselt lennuturistide arvu Tallinnas. See on avaldanud mõju isegi Eesti kinnisvaraturule. Briti kinnisvarafirma Property in Estonia juht David Laity on öelnud, et brittide kinnisvarainvesteeringud kasvasid märgatavalt eelmise aasta sügisel, kui easyJet laiendas oma lennuliine Eestisse.
Balti riikidest avas Iiri odavlennukompanii Ryanair oma esimesed liinid Riiast 2004. aasta oktoobris.
Praegu on Riiast Ryanairiga võimalik lennata Londonisse, Frankfurti, Tamperesse, Stockholmi ning sellest nädalast värskeima lisandusena ka Liverpooli.
Läinud nädalal kirjutas Poola leht Gazeta Wyborcza, et Riia on ka Ryanairi üks võimalik kandidaat lennukite teeninduskeskuse rajamiseks. Seal on plaanis hooldada nii Ryanairi enda kui perspektiivis ka teiste Kesk-Euroopas lendavate odavlennukompaniide lennukiparki.
Teine kandidaat on Poola linn Rzeszow. Otsuse teeb Ryanair kahe kuni kolme kuu jooksul.
Leedus valis Ryanair oma baasiks Kaunase. Esimene liin Kaunase ja Londoni vahel avati läinud nädalal, millele edaspidi võivad lisanduda lennud Dublinisse, Glasgowsse ja Frankfurti.
Euroopa suurim odavlennukompanii plaanib tänavu oma reisijate arvuks 35 miljonit ja tuleval aastal 42 miljonit reisijat.