• OMX Baltic−0,32%300,33
  • OMX Riga−0,22%891,6
  • OMX Tallinn−0,34%2 074,1
  • OMX Vilnius0,39%1 204,28
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,38%8 808,24
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,32%300,33
  • OMX Riga−0,22%891,6
  • OMX Tallinn−0,34%2 074,1
  • OMX Vilnius0,39%1 204,28
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,38%8 808,24
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.09.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirma Ryanair kinnitas huvi Eesti vastu

?Oleme rääkinud mitmete lennujaamadega Ungaris. Kokkulepet veel ei ole, aga küll tuleb,? ütles Ryanairi asedirektor Michael Cawley teisipäeval Bratislavas pressikonverentsil. ?Samuti peame kõnelusi Malta, Eesti, Sloveenia ja Küprose lennujaamadega,? jätkas ta. Oktoobrist alustab Ryanair lende Slovakkia pealinnast Londonisse, Milanosse ja Frankfurti.
Lennuameti peadirektori asetäitja Rein Porro ütles, et tema kuuleb Ryanairi plaanist Eesti turule tulla esimest korda. ?Igal juhul meie ametis pole keegi sellise jutuga käinud.?
Tallinna Lennujaama turundusdirektor Eduard Tüür ütles, et naasis just Kopenhaagenist Euroopa lennufirmade ja lennujaamade iga-aastaselt konverentsilt, kus viibisid ka Ryanairi esindajad, kuid nad ei avaldanud mingit märki eestlastega ühenduse võtmiseks. ?Ka konverentsil polnud sel teemal juttu,? lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tüüri sõnul on aga Ryanairiga olnud siia tulekust juttu veidi rohkem kui aasta tagasi. ?Nad soovisid lennujaama maksude osas eritingimusi, mida meil ei olnud võimalik pakkuda, ja jutt jäi tollal katki,? rääkis Tüür. Samas ei pannud ta Ryanairi huvi siinse kasvava lennundusturu vastu imeks. Nimelt on viimasel kahel aastal see suurenenud kolmandiku võrra. Mõju avaldas ka eelmisel aastal Tallinna lendama hakanud easyJet, kellel on nüüd Tallinna Lennujaamas 12,6% suurune turuosa.
Tüüri sõnul on Tallinna Lennujaam huvitatud igast uuest lennufirmast, kui see on valmis lendama teistega võrdsetel tingimustel.
Küsimusele, kui kiiresti saaks uus firma lendama hakata, vastas ta: ?Kui meie tingimused on vastuvõetavad, võiksime pärastlõunal lepingule alla kirjutada ja õhtul juba esimest lendu teenindama hakata.?
Pärnu Lennujaama juhatuse esimees Erki Teemägi ütles, et on valmis vastu võtma iga lennufirma, kui see oma rahakotiga tuleb. Nimelt vajab lennujaam suurema liiniliikluse käivitamiseks mahukaid investeeringuid. Ryanair pole aga seni oma esindajaid Pärnusse saatnud. Tallinna Lennujaama turundusjuht Eduard Tüür ei pidanud Euroopa suurima odavlennufirma mõnda Eesti väikelennujaama tulekut tõenäoliseks.
Euroopa suurim odavlennukompanii Ryanair plaanib tuleval aastal oma reisijate arvuks 42 miljonit, tänavu on sihiks seatud 35 miljonit. Mingeid plaane lisada pileti hinnale eraldi kütusemaks või pileti hindu tõsta Ryanairil esialgu pole.
Mullu Tallinna reise alustanud odavlennufirma easyJet on tõstnud hüppeliselt lennuturistide arvu Tallinnas. See on avaldanud mõju isegi Eesti kinnisvaraturule. Briti kinnisvarafirma Property in Estonia juht David Laity on öelnud, et brittide kinnisvarainvesteeringud kasvasid märgatavalt eelmise aasta sügisel, kui easyJet laiendas oma lennuliine Eestisse.
Balti riikidest avas Iiri odavlennukompanii Ryanair oma esimesed liinid Riiast 2004. aasta oktoobris.
Praegu on Riiast Ryanairiga võimalik lennata Londonisse, Frankfurti, Tamperesse, Stockholmi ning sellest nädalast värskeima lisandusena ka Liverpooli.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läinud nädalal kirjutas Poola leht Gazeta Wyborcza, et Riia on ka Ryanairi üks võimalik kandidaat lennukite teeninduskeskuse rajamiseks. Seal on plaanis hooldada nii Ryanairi enda kui perspektiivis ka teiste Kesk-Euroopas lendavate odavlennukompaniide lennukiparki.
Teine kandidaat on Poola linn Rzeszow. Otsuse teeb Ryanair kahe kuni kolme kuu jooksul.
Leedus valis Ryanair oma baasiks Kaunase. Esimene liin Kaunase ja Londoni vahel avati läinud nädalal, millele edaspidi võivad lisanduda lennud Dublinisse, Glasgowsse ja Frankfurti.
Euroopa suurim odavlennukompanii plaanib tänavu oma reisijate arvuks 35 miljonit ja tuleval aastal 42 miljonit reisijat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele