Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tulika Grupp käib kohut Hansapangaga
Taksofirma nõuab Hansapangalt kohtu kaudu tagasi panga nõudel eelmisel aastal tasutud 2,5 miljoni krooni suurust leppetrahvi.
Septembris lükkus kohtuprotsess edasi vastulausete esitamise pärast, nüüd aga kohtuniku haiguse tõttu. Tulika Grupi juhatuse liikme Mati Saare sõnul on venitamine kasulik teisele poolele. Tulika maksis leppetrahvi ära, sest vastasel korral poleks saanud firma edasi töötada.
Saare sõnul nõudis pank trahvi selle eest, et Tulika Grupi liisitud taksodel ja rendiautodel puudus vabatahtlik ehk kaskokindlustus. ?Aga meil oli Hansaliisinguga suuline kokkulepe, mis toimis juba kümme aastat, et me ei pea oma sõidukitele vabatahtlikku kindlustust tegema,? rääkis ta. Sellise kindlustuse tegemine oleks taksofirmale tähendanud vähemalt miljoni krooni suurust lisakulu aastas.
Leppetrahvi nõue tuli Saare sõnul talle kui välk selgest taevast. Ta kahtlustab juhtunus pangas toimunud kaadrimuudatusi.
Kümne aasta jooksul toimunud avariid ja kaks autoärandamist on taksofirma Saare sõnul ise kinni maksnud ning pank pole mingit kahju kannatanud.
2,5 miljoni krooni suuruse trahvi tasumiseks pidi firma edasi lükkama plaanitud investeeringud ja võtma pangalaenu. Küsimusele, kas nüüd nõuab Tulika Takso pangalt lisaks trahvi tagastamisele ka viivist, vastas Saar eitavalt: ?Tahame ainult ebaõiglaselt makstud trahvi tagasi saada.?
Tulika Taksol on kokku 200 sõiduautot, milles pidevalt liisingus 100?150 autot. Aastas vahetab Eesti suurim taksofirma välja 30?40 sõidukit. Eelmisel aastal oli firma 61 mln krooni suuruse käibe juures 1,5 mln krooniga kahjumis, kuid tänavu loodab üle hulga aja kasumisse jõuda.
Hansapanga avalike suhete juht Ando Noormets rääkis, et auto liisimisel nõutakse alati ka vabatahtlikku kindlustust.
Liisingühingute Liidu tegevjuht Reet Hääl ütles, et liisingfirma vara peab igal juhul kindlustatud olema ja eriti veel on see vajalik taksode puhul, mis teistest aktiivsemalt liikluses osalevad. Mingid suulised kokkulepped, mis selle nõude välistavad, pole tema hinnangul võimalikud.