• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.11.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tulika Grupp käib kohut Hansapangaga

Taksofirma nõuab Hansapangalt kohtu kaudu tagasi panga nõudel eelmisel aastal tasutud 2,5 miljoni krooni suurust leppetrahvi.
Septembris lükkus kohtuprotsess edasi vastulausete esitamise pärast, nüüd aga kohtuniku haiguse tõttu. Tulika Grupi juhatuse liikme Mati Saare sõnul on venitamine kasulik teisele poolele. Tulika maksis leppetrahvi ära, sest vastasel korral poleks saanud firma edasi töötada.
Saare sõnul nõudis pank trahvi selle eest, et Tulika Grupi liisitud taksodel ja rendiautodel puudus vabatahtlik ehk kaskokindlustus. ?Aga meil oli Hansaliisinguga suuline kokkulepe, mis toimis juba kümme aastat, et me ei pea oma sõidukitele vabatahtlikku kindlustust tegema,? rääkis ta. Sellise kindlustuse tegemine oleks taksofirmale tähendanud vähemalt miljoni krooni suurust lisakulu aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Leppetrahvi nõue tuli Saare sõnul talle kui välk selgest taevast. Ta kahtlustab juhtunus pangas toimunud kaadrimuudatusi.
Kümne aasta jooksul toimunud avariid ja kaks autoärandamist on taksofirma Saare sõnul ise kinni maksnud ning pank pole mingit kahju kannatanud.
2,5 miljoni krooni suuruse trahvi tasumiseks pidi firma edasi lükkama plaanitud investeeringud ja võtma pangalaenu. Küsimusele, kas nüüd nõuab Tulika Takso pangalt lisaks trahvi tagastamisele ka viivist, vastas Saar eitavalt: ?Tahame ainult ebaõiglaselt makstud trahvi tagasi saada.?
Tulika Taksol on kokku 200 sõiduautot, milles pidevalt liisingus 100?150 autot. Aastas vahetab Eesti suurim taksofirma välja 30?40 sõidukit. Eelmisel aastal oli firma 61 mln krooni suuruse käibe juures 1,5 mln krooniga kahjumis, kuid tänavu loodab üle hulga aja kasumisse jõuda.
Hansapanga avalike suhete juht Ando Noormets rääkis, et auto liisimisel nõutakse alati ka vabatahtlikku kindlustust.
Liisingühingute Liidu tegevjuht Reet Hääl ütles, et liisingfirma vara peab igal juhul kindlustatud olema ja eriti veel on see vajalik taksode puhul, mis teistest aktiivsemalt liikluses osalevad. Mingid suulised kokkulepped, mis selle nõude välistavad, pole tema hinnangul võimalikud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele