Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
WAPiga varustatud mobiiltelefon aitab saadetise teekonda jälgida
?Tihtilugu kasutatakse track and trace-süsteemi, kus saadetise kulgemist on võimalik jälgida teenusepakkuja kodulehelt. Sageli pole aga võimalust arvuti taga olla, seega on üheks heaks võimaluseks kasutada mobiiltelefoni WAP-põhist lahendust,? pakkus ühe lisavõimaluse välja Baltic Logistic System Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Tarmo Tael.
Et operatiivne ning õige info vahetus on aina olulisem, kinnitab ka transpordifirma Aviator OÜ juhataja Urmet Maripuu. Põhiliselt ekspedeerijatele allteenust pakkuva ettevõtte juhataja sõnul sõltub enamasti, et asjad sujuks, ikkagi inimestest, samas aga ka tehnilistest vahenditest.
?Meie kui vedaja jaoks on tähtis, et nii peale- kui ka mahalaadimisajad oleksid võimalikult varakult teada. Paraku on sageli nii, et teade pealelaadimiskohast edastatakse viimasel minutil. Ja kui ka sihtaadress on vale, tekib täiendav ajakulu veel lisaks. Selles olukorras on kaotajad nii vedaja, ekspedeerija kui ka klient,? ütles Maripuu.
Lihtsaim viis, kuidas vältida liigset infomüra tekkimist, on vähendada osapoolte hulka, kelle vahel see liigub. Üheks selliseks viisiks on koondada infoliikumine ettevõtte siseseks, kus kindlate reeglite paikapanemine vähendab valearvestuse riski. Nii on see näiteks ASis Baltika.
?Kuna Eestisisest laialivedu teeme oma autodega, on meil siinne süsteem väga lihtne. Autojuhid on telefoni teel kiiresti kättesaadavad, juhul kui on vaja kiire teade või muudatus edasi anda. Ei pea suhtlema läbi kolmanda osapoole, infomüras võib siis midagi olulist kaotsi minna, millest võib tekkida rahaline kahju,? lausus ettevõtte logistikajuht Märt Aab.
Välisvedude puhul aga on infoliikumisest tulenevate vigade vältimisel abiks kaubamahtude ning aegade etteplaneerimine.
?Selles suhtes on meil lihtne. Vedajal on kogused, kellaaeg ning koht, kus kaup tuleb peale võtta, eelnevalt teada. Kui kauba sihtriigiks on Euroopa Liitu mittekuuluv maa, oleme saatnud tollivormistuse jaoks vajalikud dokumendid kaks päeva varem vedajale,? selgitas Aab.
Oluline on teada ka, kus kaup parajasti viibib ning millal see soovitud sihtpunkti jõuab. Selleks on operatiivne infovahetus väga oluline.
Transpordikorraldamise ja ekspedeerimisega tegeleva Ferroline Grupi OÜ veokorraldaja Jaana Kiiveri sõnul on vastastikune informatsioonivahetus aastatega järjest olulisemaks muutunud, sest info liikumise kiirus on otseselt sõltuvuses ettevõtte käekäigust ning rahalisest kasust või kahjust.
Kiiveri sõnul saab lihtsate toimingutega kokku hoida aega mõlemad osapooled. Oluline on teha kindlaks kliendi poolt esitatud tingimused ning samaaegselt veenduda, et veokorraldaja ning autojuht on neid õigesti mõistnud. Selleks tuleb kliendi poolt saadetud infot kontrollida.
?Aeg-ajalt on juhtunud, et isegi kui kliendi käest saadud info on kontrollitud, selgub autoga laadimiskohta jõudes, et kaup pole siiski veel valmis. See toob nii ajakulu kui ka muid tegevuskahjumeid,? sõnas Kiiver.
Hilinenud info edastamine transpordifirmale võib viia olukorrani, kus on tarvis leida transpordivahendit.