• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,76
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,76
  • 17.01.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viie kuuga internetis miljonäriks

Äri sai alguse 2005. aasta augustis, mil Tew ostis 50 dollari eest veebiruumi ning jagas tühja internetilehekülje
10 000 ruuduks, iga ruut 100 pikslit (kokku 1 000 000 pikslit). Pikslise reklaamipinna hinnaks määras Tew 1 dollari, seega väikseima, ühe ruudu suuruse mikroreklaami hinnaks sai 100 dollarit.
Viimased kümme ruutu leidsid omaniku eelmise nädala kolmapäeval eBay oksjonil 38 100 dollari eest. Reklaamiruute on ostnud ka sellised maailma tuntud kaubamärgid nagu Yahoo!, ajaleht The Times ja plaadifirma Independiente. Osa reklaamiostjaid on piksleid koguni vaheltkasuga edasi müünud.
Tew alustas äri eesmärgiga rahastada oma õpinguid. Selleks vajamineva summa teenis ta esimese kuuga. Äri kasvades otsustas noormees õpingud ajutiselt edasi lükata ja pühenduda oma miljoni dollari lehe arendamisele. See õigustas end. Nüüd on miljon teenitud ja Tew plaanib juba uusi internetipõhiseid ärisid.
Kuigi hiljem on teisedki üritanud luua samalaadseid lehekülgi, pole jäljendajaid edu saatnud. Tew hinnangul toimib idee vaid korra ja põhineb uudsusel.
Teist aastat internetis broneerimisteenust pakkuva bronn.ee omanik Martin Henk peab ideed geniaalseks. Selle edu peitub lihtsuses ja ühekordsuses. ?Ta on liiga lihtne,? lisas Henk.
Henk ise kavatseb samuti miljoni teenida. ?Kunagi kindlasti,? ütles Henk. ?Püüame olla innovatiivsed ja isikupärased.? Tema teada teist sarnast broneerimise pakkujat ei leidu.
Küll aga on palju jäljendajaid leidunud Eesti viimase aja populaarseimal portaalil rate.ee-l. Firma omanik Andrei Korobeinik kiidab samuti Tew ideed. ?Huvitav ettevõtmine,? ütles Korobeinik. Neljandat aastat tegutsev rate.ee teenis esimesed miljon krooni 2004. aastal. Eelmise aasta kasum oli juba ligi 5 miljonit. Seejuures pole promomise eest makstud sentigi. Oma edu põhjuseks peab Korobeinik sarnaste saitide puudumist ajal, mil nad alustasid.
Jäljendajate ebaedu põhjendab Korobeinik lihtlabase kopeerimisega. Samas ei saa uus leht kunagi võistelda rate.ee kasutajakontode arvuga, mis ületab 350 000. Korobeinik soovitab teha midagi muud. Kui endal uusi ideid napib, siis võib alati midagi välismaalt üle võtta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele