• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.01.06, 07:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄL: Ain Kaljurand: Tallinna Sadam valmistub Eesti Raudtee ostmiseks

Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand valmistub Eesti Raudtee ostmiseks kuni kahe miljardi krooni eest, et luua sadamaga ühtne ettevõte.
Alles kaks aastat tagasi raudtee turundusdirektorina töötanud Kaljurand soovitab Eesti Raudtee enamusaktsiad võimalikult kiiresti BRS-ilt tagasi osta, vastasel korral satub Eesti transiidiäri ohtu. Kaljurand maksaks BRSile raudtee 66 protsendi aktsiate eest kuni kaks miljardit krooni, kirjutab Ärileht.
”Sadama roll raudtee taasriigistamisel pole praegu kandev. Seda protsessi veab otseselt majandusministeerium. Meil on selge valmidus astuda agendi rollis tehingusse, kui riik leiab, et raudtee tuleb erastajatelt tagasi osta. Mina ainult loodan siiralt, et see ost saab ka reaalselt teoks, sest tegemist on kogu transiidi võtmeküsimusega,” ütles Kaljurand.
Kaljuranna sõnul kujunevad läbirääkimised hinna üle raskeks. „Hinna alumine lagi algab peale miljardist. Ülemine piir sõltub ettevõtte võetud kohustustest. Ma ei julgeks ülemist piiri väga kõrgeks hinnata – ehk mitte rohkem kui kaks miljardit krooni,” ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaljurand ütles, et juttu saab olla ainult Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate ostmisestn igasuguste muude tehingute tegemine, näiteks BRSi või Ganigeri aktsiate ostmine, toob kaasa lisariske, sest siis tuleb hakata analüüsima kogu omandisuhete ketti, milles peitub teatud ebakindlus.
„On kaks varianti: riik kas ostab raudtee tagasi otse või tehakse seda Tallinna Sadama kaudu. Majandusministeeriumi komisjon analüüsib mõlema variandi plusse ja miinuseid. See, kas Tallinna Sadam ja raudtee jäävad toimima ühtse ettevõttena või eraldi, nõuab põhjalikku kaalumist,” ütles Kaljurand.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele