Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väiksus ei pruugi olla miinus

    Erinevalt Eestist, kus valdavalt on transiitkaubad seotud maavaradega, keskenduvad soomlased konteinerkaupadele, mille käitlemine loob palju lisaväärtust. Piltlikult öeldes tegelevad eestlased arvelaudadega, soomlased arvutitega. Just selline taseme vahe ongi kahe riigi transiidis.
    Eesti riigi ja kohalike omavalituste miinus on kaldu mõtteviis, et väike olla tähendab ka tagasihoidlikke tegusid. Näide, et ka väikelinn võib ennast transiidigamaailmakaardile mängida, tuleb Kagu-Soomest, Kouvulast. Transiidi kiiluvees areneb teenindussektor, eelkõige turism. Linnas endas elab 31 000 inimest.
    Kouvula trump on Innorail projekti elushoidmine ning arendamine. Mööda Trans-Siberi raudteed on võimalik Kouvulast kolme nädalaga (meritsi kuus nädalat) kaup Shanghaisse toimetada ja vastupidi. Nagu linn ennast ise reklaamib - Kouvula on ühendus Aasia ning Euroopa vahel.
    Tänu sidemetele hiinlastega on kasvanud turistide arv. Meeri sõnul külastas 2005. a linna 1500 hiinlast. Arvestades, et keskmiselt viibis üks turist Kouvulas viis päeva, kulutasid turistid kuus minimaalselt 1,5-2 miljonit krooni. Väikelinna aastas jäetud veerandsada miljonit krooni on tubli sooritus. Ei usu, et Sillamäel või Põlvas oleksid inimesed sellise võimaluse vastu. Kouvula elanikest 70% on hõivatud teeninduses, samal ajal kui logistika ja transiidiga on seotud ca 1500 töötajat.
    Erinevalt Eestist on Soomes aru saadud, et transiit ei tähenda kitsast seltskonda, kes sellest ärist võidavad. Tegu on ühe olulisema regionaalarengu võtmega, millest lõikab kasu kogu teenindus.
    Vale oleks arvata, et Kouvulas on ainult agarad ettevõtjad. Tegu on Läänemere regiooni musterprojektiga, kus osalevad ettevõtted, kohalik omavalitsus, riik ning teadusasutused. Eestis liigub selles suunas vahest kõige jõulisemalt Põlvamaa.
    Et Eestil on kõvasti õppida, näitab kasvõi tõik, et võttis vaks aega, enne kui piirijärjekorras seisnud veokijuhtidele suudeti organiseerida käimla. Samas soomlased plaanivad Vaalimaale võimalike piirijärjekordade leevendamiseks ehitada 50 miljoni euro eest parkla koos vajaliku infrastruktuuriga, mis lihtsustaks ka piiriäärsete elanike eluolu.
    Ümberorienteeritus valmis või pooltoodete transiidile on vähendanud tublisti keskkonnariske, mis toormaterjalide transiidis on kahtlemata suurem.
    Soome kogemuse põhjal on arusaamatu osade kohalike omavalituste mõtteviis raudteest kui nuhtlusest kui et võimalusest. Põhjus on vahest selles, et rääkides raudteest ning transiidist meenuvad kõigile esimesena naftased vagunid. Kuid see ei pruugi nii edaspidi olla, nafta tsisternide asemel võiksid olla hoopis konteinerid.
    Selleks, et transiidiportfellis konteinerkaubad domineerima hakkaksid, peaks riik selle arendamisse jõulisemalt sekkuma, sest eraettevõtetele käib see kõik üle jõu. Ennekõike oleks aga vaja monopoolsele konteinerterminalile (Muuga CT) konkurenti. Kui riigiisad Eesti logistilise potentsiaali maksimeerimisse midagi ära ei tee, võin peaministriga kihlveo sõlmida- Eesti ei jõu kunagi Euroopa viie rikkama riigi hulka.
    Üks asi veel, Soomes pole ametnik sõimusõna. Seal on ametnik klienditeenindaja. Meil siin tundub kõik olevat vastupidi.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.