• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 12.02.07, 11:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Digitaaljahimees võitis kaks ja pool miljonit krooni

Peaaegu kaks aastat kestnud alternatiivreaalsuse mäng Perplex City lõppes veebruari alguses 100 000 naela ehk ca 2,4 miljoni krooni suuruse auhinna võiduga.
Andy Darley oli üks 92 riigi üle 50 000 mängijast, kes jahtisid Receda Cube’i nimelist artefakti Perplex City nimelises alternatiivreaalsuse mängus, kirjutas postimees.ee.
Alternatiivreaalsuse mängud (ARG, alternate reality games) hajutavad virtuaal- ja tavareaalsuse piire, toimudes nii kübermaailmas kui ka meid ümbritsevas tavamaailmas, kust tuleb leida vihjeid, kaarte, jälgida telesaateid, lugeda raamatuid ja ajakirjandust, kuulata muusikat jms, et saada vihjeid, mis viiksid lõpplahenduse leidmiseni.
Esimene selline ARG nimega «The Beast» loodi ulmefilmi «AI» populariseerimiseks. Perplex City jaoks müüdi mõistatuskaarte poodides ja internetis. Haruldasemad neist vahetasid omanikku lausa 200 naela ehk 4 700 krooni eest.
«Ma mängisin seda mängu haaravate puslede, mõistatuste ja lugude pärast, kuid alles paar päeva enne lõppu taipasin ma, et olen lõpplahenduse leidmisele lähedal,» ütles võitja Darley. «Kui ma Receda Cube’i savisest pinnasest Northamptonshire’i metsas välja kaevasin ja seda objekti tagasi viisin, suutsin ma vaid imetleda, kuivõrd veider ja imeline see kogemus mulle oli,» lõpetas Darley.
Auhinna saamiseks pidi võidumees artefakti toimetama Perplex City peakorterisse Londonis. Perplex City oli käigus juba 2005. aasta aprillist, kuid alles viimased nädalad intensiivistasid spekulatsioone peidetud objekti võimaliku asukoha üle. Uus Perplex City mäng stardib taas sel aastal.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele