• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 05.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ryanair soovib sügisel Tallinna tulla

Majandusministri nõunik ning peamine läbirääkija Ryanairiga Oleg Harlamov ütles, et Ryanairi Tallinna tuleku tõenäosus on väga suur. "Lõplik kokkulepe Eesti ja Ryanairi vahel on hetkel veel tulevikumuusika, kuid mõlemapoolne huvi näitab, et leping tuleb," sõnas Harlamov.
Ka neljapäeval Eestis käinud RyanAiri uute liinide direktor Bernhard Berger andis mõista, et Ryanair tuleb Tallinna.
Majandusminister Edgar Savisaar ütles pärast kohtumist Bergeriga: "Esimene samm on astutud, kuid palju on veel astuda. Siiski tahavad pooled jõuda põhilepingu sõlmimiseni käesoleva aasta esimesel poolel."
Kavatsuste protokoll peaks saama Ryanairi juhatuse allkirjad täna, misjärel saadetakse see Eesti poolele.
Eellepingu arutamisel olid jutuks ka lõpliku lepingu punktid, nagu lendude sihtpunktid, lennusagedus ja hinnad. "Jutuks olid Šotimaa ja Põhja-Itaalia ning Stockholm, kuhu täna on suur tung," mainis Harlamov.
Ryanair Tallinnas lennujaamamaksudelt hinnasoodustusi saama ei hakka.
Just Tallinna lennujaama liiga kõrged lennujaamamaksud olid üheks põhjuseks, miks Ryanair eelmise laienemise käigus hoopis Riia oma sihtkohaks valis.
Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles, kavatsuste protokoll on strardijoon, kust alustada läbirääkimisi. "Kumbki pool on deklareerinud soovi koostööd teha, kuid üksikasju pole paigas. Ryanair on Euroopa suuruselt teine lennufirma, täiesti teise filosoofia ja kontseptsiooniga. Nemad tahaks tulla juba sügisel, kuid meie valmisolek algab järgmisest suvest," sõnas Loik.
Põhjus, miks Tallinna lennujaam ei saa hakata lende enne järgmist suve vastu võtma, on Ryanairi soov saada uus nii-öelda toorikterminal, kus ei ole kalleid seadmeid. Sellise terminali saaks lennujaam valmis 2008. aasta suveks.
Loigu sõnul võiks Ryanairi reisijate arv Tallinnas olla pool miljonit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele