• OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 2250,17%39 655,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 2250,17%39 655,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • 05.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ryanair soovib sügisel Tallinna tulla

Majandusministri nõunik ning peamine läbirääkija Ryanairiga Oleg Harlamov ütles, et Ryanairi Tallinna tuleku tõenäosus on väga suur. "Lõplik kokkulepe Eesti ja Ryanairi vahel on hetkel veel tulevikumuusika, kuid mõlemapoolne huvi näitab, et leping tuleb," sõnas Harlamov.
Ka neljapäeval Eestis käinud RyanAiri uute liinide direktor Bernhard Berger andis mõista, et Ryanair tuleb Tallinna.
Majandusminister Edgar Savisaar ütles pärast kohtumist Bergeriga: "Esimene samm on astutud, kuid palju on veel astuda. Siiski tahavad pooled jõuda põhilepingu sõlmimiseni käesoleva aasta esimesel poolel."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kavatsuste protokoll peaks saama Ryanairi juhatuse allkirjad täna, misjärel saadetakse see Eesti poolele.
Eellepingu arutamisel olid jutuks ka lõpliku lepingu punktid, nagu lendude sihtpunktid, lennusagedus ja hinnad. "Jutuks olid Šotimaa ja Põhja-Itaalia ning Stockholm, kuhu täna on suur tung," mainis Harlamov.
Ryanair Tallinnas lennujaamamaksudelt hinnasoodustusi saama ei hakka.
Just Tallinna lennujaama liiga kõrged lennujaamamaksud olid üheks põhjuseks, miks Ryanair eelmise laienemise käigus hoopis Riia oma sihtkohaks valis.
Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles, kavatsuste protokoll on strardijoon, kust alustada läbirääkimisi. "Kumbki pool on deklareerinud soovi koostööd teha, kuid üksikasju pole paigas. Ryanair on Euroopa suuruselt teine lennufirma, täiesti teise filosoofia ja kontseptsiooniga. Nemad tahaks tulla juba sügisel, kuid meie valmisolek algab järgmisest suvest," sõnas Loik.
Põhjus, miks Tallinna lennujaam ei saa hakata lende enne järgmist suve vastu võtma, on Ryanairi soov saada uus nii-öelda toorikterminal, kus ei ole kalleid seadmeid. Sellise terminali saaks lennujaam valmis 2008. aasta suveks.
Loigu sõnul võiks Ryanairi reisijate arv Tallinnas olla pool miljonit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele