• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 16.04.07, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskerakond: alkoholireklaam tuleb keelata!

Keskerakonna fraktsioon andis täna Riigikogu menetlusse reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu, mis keelustab alkohoolse joogi reklaami televisioonis, raadios ning välireklaamina.
”Oleme kindlalt jätkuval seisukohal, et alkohol ei vaja reklaami,” ütles Keskerakonna fraktsiooni liige Helle Kalda. "Alkoholireklaami keelustamine oli meie lubadus valijatele," lisas Kalda saadetud pressiteates.
"Keskerakonna fraktsioon esitas alkoholireklaami keelustava eelnõu juba ka eelmise Riigikogu koosseisu töö ajal, kuid põhiliselt Reformierakonna vastuseisu tõttu ei jõudnud eelnõu seaduseks,” selgitas Kalda.
Keskerakonna eelnõu eesmärgiks on vähendada alkoholireklaami mõju tarbijale ning noorte ja laste väärtushinnangutele ja hoiakutele.
Kalda sõnul omab väärtushinnangute kujundamisel avalikkusele suunatud reklaam väga suurt mõju. „Alkoholi reklaamil on võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust; toetada liigtarvitamist soosivaid väärushinnanguid ja hoiakuid; ning mõjuda soodsalt nii uute tarbijate „värbamisele" kui ka juba alkoholi tarbivate inimeste poolt manustatavate alkoholi koguste suurenemisele ja sageduse tihenemisele,” ütles Kalda..
Kalda sõnul esitavad alkoholireklaamid alkoholi tarvitamist kui turvalist, riski- ja probleemivaba tegevust, millega kaasnevad vaid positiivsed emotsioonid.
”Sellega varjavad alkoholireklaamid potentsiaalseid terviseriske ja negatiivseid tagajärgi ning ühtlasi vähendavad ennetustegevuste ja tervisekasvatuse mõju,” ütles ta.
Kalda ütles, et reklaamimise eesmärgiks on lojaalse tarbijaskonna hulga suurendamine. „Iga alkoholitootja teeb seda eelkõige oma kaubamärgi huvides, kuid turuosade muutustega kaasneb ka summaarne tarbijate hulga suurenemine,” selgitas ta. „Viimane omakorda kinnistab ühiskonnas alkoholi tarvitamist kui normi ja vältimatut lõõgastusvahendit.”

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele