• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 225−0,08%37 473,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 225−0,08%37 473,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • 30.03.07, 13:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskerakond oli aasta esimese kolme kuu suurim reklaamija

Suurim reklaamija oli jaanuaris-märtsis 2007 Keskerakond, millele järgnesid tavapärane esireklaamija Procter Gamble ning Reformierakond ja EMT.
Reklaamijate esikümnesse mahtus neli erakonda ja kolm mobiilsidefirmat, viimastest ainsana vähendas reklaamimahte eelmise aastaga võrreldes Tele 2 Eesti, teatas TNS Emor.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis kasvas Eesti meediareklaamiturg esialgsetel andmetel 32% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Kahekohaliste kasvuprotsentidega on Eesti meediareklaamimaailm harjunud, sest pole ju viimase pooleteise aasta jooksul kvartaalne aastakasv alla 15% langenudki, kuid juba eelmise aasta lõpus alanud ja selle aasta esimeses kvartalis kulmineerunud XI Riigikogu valimiskampaania tõi meediakanaleile märgatavat lisaraha. Enim kasvasid interneti- ja telereklaamipanused, trükimeedia kasv jäi 30% piirimaile ning kõige väiksem oli kasv valimiste lõpufaasist kõrvalejäetud välireklaami puhul. Kogu meediareklaamirahast läks käesolevas kvartalis 45% ajalehtedele, 28% telekanalitele ning eraldi tuleb välja tuua, et kvartaalses arvestuses on interneti osakaal meediareklaamiturust juba üle 5% olles sellega kindlalt möödunud välireklaamist, mille osakaal jäi alla 5% meediareklaamiturust.
10 suurimat meediareklaamijat Eestis 2007. aasta esimeses kvartalis
1. KESKERAKOND
2. PROCTER GAMBLE3. REFORMIERAKOND4. EMT5. EESTIMAA RAHVALIIT6. ISAMAA JA RES PUBLICA LIIT7. ELISA MOBIILSIDETEENUSED8. L'OREAL9. TELE2 EESTI10. RIMI BALTIC
Ajalehtedes kokku oli lõppeval kvartalil suurimaks reklaamijaks Eestimaa Rahvaliit, millele järgnesid Info-Auto ja A-Selver. Üleriigilistes päevalehtedes olid suurimateks reklaamijaiks Info-Auto, A-Selver ja Rimi Baltic ning nädalalehtedes Indoor Group. Kohalikes lehtedes domineeris valimisreklaam ning kaheksast suurimast reklaamijast kuulus erakondadele kuus kohta ja enim reklaamisid Reformierakond ja Eestimaa Rahvaliit. Telereklaami puhul olid reklaamipanustelt Procter Gamble'i järel Keskerakond ja Reformierakond, ajakirjades oli suurim reklaamija L'Oreal. Kahe kuu andmetel oli suurimaks reklaamijaks välimeediakandjatel Keskerakond, internetis SEB Eesti Ühispank ning raadios Rimi Baltic.
Veidi enam kui kolmandiku meediareklaamituru lisarahast andis valimisreklaam, üle 8 miljoni krooni tõid võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga enam meediareklaami auto- ja kinnisvarareklaamijad. Tööpakkumised on suurenenud kolmandiku võrra, kinnisvarareklaamide maht on enam kui kahekordistunud.
10 enam reklaamitud tooteharu Eestis 2007. aasta esimeses kvartalis
1. VALIMISREKLAAM
2. AUTOD3. MOBIILSIDE4. TÖÖPAKKUMISED5. JAEKAUBANDUS6. KINNISVARA7. RAVIMID8. FINANTSASUTUSED, TEENUSED9. MÖÖBEL10. KONTSERDID, FESTIVALID
Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adex reklaamimonitooringul, mille trükimeediat ja televisiooni puudutavad andmed fikseeritakse ja kodeeritakse erialaspetsialistide poolt. Kokku kaardistatakse 50 ajalehte, 75 ajakirja ja 5 telekanalit. Muid meediaid kirjeldavad andmed pärinevad meediaomanikelt saadud ilmunud reklaami täpsusega "deklaratsioonide" põhjal. Kogu andmestik kogutakse hinnakirjahindadele tuginevalt, antud tulemuste analüsi puhul on meediatüüpide lõikes arvutatud eeldatavad tegelikud hinnad, et anda täpsem hinnang turu suurusele ja trendidele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele