• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.08.07, 22:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Odavmüügil on 1 parem kui 9

Inimesed ei vaata poes hindu võrreldes mitte seda, kui palju mingi toode on alla hinnatud, vaid hoopis kõige parempoolsemat numbrit, selgus USA teadlaste uuringust.
Clarki ülikooli teadlane Keith Coulter ja Connecticuti ülikooli teadlane Robin Coulter avastasid, et "parempoolse numbri efekt" mõjutab tarbija ettekujutust hindadest, vahendas Science Daily.
Kui parempoolsed numbrid on väikesed, tundub inimestele, et nad saavad kauba soodsamalt kätte.
Kui ese on 222 krooni pealt alla hinnatud 211 krooni peale, tundub tehing inimestele soodsam, kui hinnaalandus 199 krooni pealt 188 kroonile. Kuigi tegelikult on mõlemal puhul võit 11 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui inimesed vaatavad soodusmüükidel mitmekohalisi hindu, siis loevad nad neid vasakult paremale. Kui saja koha peal on numbrid samad, pööratakse neile vähem tähelepanu ning keskendutakse numbritele, mis asuvad paremal," selgitasid teadlased. "Meie avastus näitab, et reklaamides esitatud hinnavõrdlused võivad leida tarbijalt vastuvõttu, mida müüjad polegi kavatsenud."
Uuringu tulemused ilmuvad ajakirjas Journal of Consumer Research.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele