Inimesed ei vaata poes hindu võrreldes
mitte seda, kui palju mingi toode on alla hinnatud, vaid hoopis kõige
parempoolsemat numbrit, selgus USA teadlaste uuringust.
Clarki ülikooli teadlane Keith Coulter ja Connecticuti ülikooli teadlane Robin Coulter avastasid, et "parempoolse numbri efekt" mõjutab tarbija ettekujutust hindadest, vahendas Science Daily.
Kui parempoolsed numbrid on väikesed, tundub inimestele, et nad saavad kauba soodsamalt kätte.
Kui ese on 222 krooni pealt alla hinnatud 211 krooni peale, tundub tehing inimestele soodsam, kui hinnaalandus 199 krooni pealt 188 kroonile. Kuigi tegelikult on mõlemal puhul võit 11 krooni.
"Kui inimesed vaatavad soodusmüükidel mitmekohalisi hindu, siis loevad nad neid vasakult paremale. Kui saja koha peal on numbrid samad, pööratakse neile vähem tähelepanu ning keskendutakse numbritele, mis asuvad paremal," selgitasid teadlased. "Meie avastus näitab, et reklaamides esitatud hinnavõrdlused võivad leida tarbijalt vastuvõttu, mida müüjad polegi kavatsenud."
Uuringu tulemused ilmuvad ajakirjas Journal of Consumer Research.