• OMX Baltic−0,03%297,62
  • OMX Riga0,22%864,27
  • OMX Tallinn−0,07%1 954,3
  • OMX Vilnius0,4%1 147,9
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,57%8 459,19
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,37
  • OMX Baltic−0,03%297,62
  • OMX Riga0,22%864,27
  • OMX Tallinn−0,07%1 954,3
  • OMX Vilnius0,4%1 147,9
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,57%8 459,19
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,37
  • 06.09.07, 12:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaamerasse jäänud rikkumise eest vastutab auto omanik

Justiitsministeerium kavatseb teha kiiruskaamerate salvestatud liiklusrikkumiste eest vastutavaks auto omaniku või volitatud rentniku, kui roolis istujat ole võimalik kaamerapildi järgi kindlaks teha.
Eesti teedel tänavu edukalt katsetatud kiiruskaamerate kasutuselevõtt seisab õigusliku probleemi taga, millele on lahendusi otsitud juba pikemat aega. Nimelt ei võimalda seadus kiiruskaamera foto põhjal ilma konkreetset rikkujat tuvastamata karistust määrata, kirjutas Postimees.
Kaamerapildile ebaselgelt jäädvustunud isikute väljaselgitamine tooks riigile kaasa hulgaliselt lisatööd, oleks ebaotstarbekas ega täidaks kokkuvõttes eesmärki hoida ära kiirusest põhjustatud liiklusõnnetusi.
"Probleemid tekivad juhul, kui roolis on autoomaniku asemel keegi teine, keda pole võimalik tuvastada," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuusk.
Põhja Politseiprefektuuri Liiklusjärelevalve osakonna politseinikud on automaatse radarkaameraga teostanud pea 4000 kiirusemõõtmist. Kaameraga on rikkumisi registreeritud ligi 250, millest enamik on olnud kiirusületamised alla 20 km/h.
Põhja Politseiprefektuuri Liiklusjärelevalve osakonna juhtivkonstaabel Tarmo Roossaare sõnul on radarkaamera kasutamine vähendanud kiiruseületamist ohtlikematel teelõikudel. “Tulemused näitavad, et teedel, kus märgid on üleval ja radarkaamerat kasutatakse jäävad sõidukiirused üldjuhul lubatu piiresse,” ütles Roossaar.
Eile, 05. septembri hommikupoolikul mõõdeti radarkaameraga kiirust Tallinn-Pärnu maanteel alas, kus suurim lubatud sõidukiirus on 90 km/h. Tunni jooksul teostati 229 mõõtmist ja registreeriti 40 kiirusületamist. Nendes seitsmel juhul ületati kiirust üle 10 km/h.
Kaamera on paigaldatud eravärvides politseisõidukile. Kiirusemõõtmine toimub Maanteeameti liiklusõnnetuste analüüsile tuginedes selleks märgistatud kohtades. Samas on kasutusel ka teisaldatavad märgid ning radarkaamerat saab vastavalt vajadusele kasutada ka muudel teelõikudel.
Must-valge digitaalkaamera teeb iga rikkumise kohta vastavalt seadistusele ühe või kaks fotot. Rikkumise andmed (foto rikkumise hetkest, antud teelõik ja seal lubatud suurim kiirus, kiirust ületanud sõiduki kiirus, kuupäev, kellaeg, suund ja vastavalt vajadusele ka asukoha koordinaadid) salvestatakse seadme kõvakettale.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele